loading...
مدرسه
هوشنگ حق مرادی بازدید : 456 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (1)

 

http://www.dzbook.ir/wp-content/uploads/2017/02/PicTamarkoz.jpg

 

تمریناتی مفید برای تمرکز بیشتر!

 

 

 

فردی که تمرکز حواس دارد، می‌تواند افکار سازنده داشته باشد و جلوی فکرهای مخرب را بگیرد. حتی باهوش‌ترین افراد هم بدون قدرت تمرکز نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

 

اگرشما از آن دسته افرادی هستید که نمی‌توانند افکارشان را به مدت طولانی روی یک مقوله متمرکز کنند نگران و دلسرد نشوید، زیــــــرا افراد بسیار کمی از عهده چنین چیزی برمی‌آیند. باید گفت با تمرین روزانه می‌توانید بخوبی به این قدرت اعجاب‌انگیز دست پیدا کنید.

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 382 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

آیا می دانستید برخی از رویاها و خواب ها منجر به اکتشافات و دستاوردهای علمی و ادبی شده اند، در این گزارش با چند نمونه از آنها آشنا خواهید شد.

اتو لوی، استیل کولین
 
 

 خواب هایی که تاریخ علم و ادبیات را متحول کردند
 


اتو لوی دانشمند داروشناس اهل آلمان و برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی بود. او استیل کولین پیامرسان عصبی را کشف کرد. اتو لوی در خواب تجربه کرد که انتقال محرک های عصبی فرآیندی شیمیایی است و نه الکتریکال. او یافته های خود را یادداشت کرد و در یک روز که به گفته خود او  طولانی ترین روز عمرش بود، آن را به سرانجام رساند.
  

هوشنگ حق مرادی بازدید : 489 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

پزشک و جهانگرد آلمانی بیش از سه قرن پیش به ایران آمد. او زبان‌های فارسی و ترکی (زبان مادری پادشاهان صفوی) را آموخت. وی حدود پنج سال در ایران بود و پس از خروج از کشورمان مشاهدات خود را در کتابی پنج جلدی به تحریر در آورد.

 10 سال قبل از پایان حکومت شاه سلیمان صفوی، تجار ایرانی حاضر در اروپا پیشنهاد روابط تجاری با سوئد را با «کارل یازدهم» پادشاه وقت این کشور در میان می‌گذارند. به دستور او و در سال 1684میلادی، هیأتی به سرپرستی «لودویک فابرتیوس» برای بررسی شرایط و رایزنی راهی ایران می‌شود.

حقوق‌دان دربار پیشنهاد می‌کند «انگلبرت کمپفر» به عنوان پزشک و منشی با این هیأت همراه شود.


 
ایران 330 سال پیش از نگاه جهانگرد اروپایی
پرتره «انگلبرت کمپفر»، یکی در جوانی و دیگری در اواخر عمر
هوشنگ حق مرادی بازدید : 360 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

گزیده ای از نقاشی های برتر دنیا اثر نقاشان و هنرمندان بزرگ تاریخ، دستمایه سری جدید مطالبمان با عنوان «جادوی رنگ ها» است. برای درک نقاشی باید مکث کرد، به آن خیره شد و در آن غرق شد، در نقطه به نقطه آن. همین نقطه ها و جزئیات است که یک نقاشی را نسبت به نقاشی های دیگر ممتاز میکند. امیدواریم این مطالب هم مورد استقبال شما عزیزان بخصوص هنردوستان قرار بگیرد، ما را مثل همیشه با نظراتتان یاری کنید.

 

*********

 

شکوفه های بادام - 1890

 

اثری از ون گوگ

 

سبک امپرسیونیسم
 


 

جادوی رنگ‌ها (77)
 

  
هوشنگ حق مرادی بازدید : 341 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

طرح های متنوع و زیادی برای ناخن وجود دارند که می توانید با توجه به سلیقه خود بهترین را انتخاب کنید. طرح های گلدار، فرنچ، رنگ های خنثی، رنگ های جیغ یا... هر کدام برای موقعیت های خاصی مناسب اند اما اگر می خواهید که ناخن هایتان بیش از همیشه توی چشم باشد، به خصوص در فصلی چون بهار، ما مدل های زیبایی را به شما پیشنهاد می دهیم. در اینجا طرح هایی از زیباترین مدل های ناخن را برایتان آورده ایم تا در صورت علاقه از آنها ایده بگیرید.

 
 طرح های شاد ناخن، مخصوص فصل بهار
 
هوشنگ حق مرادی بازدید : 366 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

خیلی ها می گویند لاکچری یک مفهوم بی در و پیکری است. خیلی ها هم برای لاکچری حد و مرزهایی قائل هستند، اما همه این دو طیف روی سه ضلع اصلی لاکچری توافق دارند؛ گران ترین، باکیفیت ترین و کمیاب ترین.


در دنیا لاکچری، تبصره های فرهنگی و بومی اصل مهمی است، آن چیزی که در ایتالیا یا در خیابان های شانزه لیزه یک مفهوم لاکچری به حساب می آید شاید در نیویورک لاکچری نباشد. حتی احتمال دارد برخی مفاهیم لاکچری در برخی کشورها و اقلیم ها امکانش وجود نداشته باشد.


حالا سال هاست که شبکه های اجتماعی به کمک این مفهوم آمده و لاکچری بازهای جهان را روی مفاهیم خاصی متحد کرده است. سبک پوشش خاص، سبک سفرها، تعطیلات و تفریحات خاص، خانه و امکانات خاص، مهمانی ها و دورهمی ها، فضاهای کاری و اداری و... همه آن مصادیقی است که یک زندگی لاکچری را رقم می زند.

 
هوشنگ حق مرادی بازدید : 412 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

 

۱۰ مکان فوق‌العاده دیدنی اما ممنوع!

 

 

 

زینب محمدی

زمین پر از راه‌های نرفته و شگفت‌آوری است که منتظر کشف شدن هستند. و شرط اول برای پیمودن این راه‌ها داشتن روحیه‌ی ماجراجویانه است. مکان‌های بسیار خطرناک، حفاظت‌شده و خاص زیادی برای دیدن وجود دارد و از انبوه آن‌ها، کجارو ۱۰ مکان ممنوعه‌ی دیدنی را با شما به اشتراک می‌گذارد

هوشنگ حق مرادی بازدید : 295 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

 

تمام تغییرات قانون جدید بیمه شخص ثالث سال 96

 

 

 

ایران یکی از آن کشور هایی است که قانون پیچیده و عجیبی در رابطه با بیمه شخص ثالث دارد و چند وقتی است که بیمه مرکزی در صدد است تا تغییراتی مثبت در آن ایجاد کند و برخی مشکلات و پیچیدگی های قانونی در این زمینه را کاهش دهد.

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 781 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

 

زیباترین سواحل دنیا را بشناسید!

 

 

 

حامد احمدی

 

سواحل از مهم‌ترین مناطقی هستند که گردشگران مختلف را از سراسر دنیا به سمت خود می‌کشانند. زیبایی بصری محل برخورد خشکی و آب، استراحت بر روی ماسه‌های نرم، آفتاب گرفتن و انجام تفریحات متنوع آبی از دلایل محبوبیت ساحل‌ها هستند.

 

گردشگران فراوانی در تورهای اروپا و دیگر نقاط این کره‌ی خاکی برای لذت بردن به دنبال سواحل زیبا می‌گردند؛ ما در اینجا منتخبی از دوازده ساحل برتر دنیا از برزیل، سیشل، هاوایی، یونان و بسیاری از مکان‌های دیگر را به شما معرفی می‌کنیم، انتخاب بهترین آن‌ها برای یک سفر بی‌نظیر با خود شما است.

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 322 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

 

50 کاری که باید در طول سفر به استرالیا و نیوزیلند انجام دهید

 

 

 

50 کاری که باید در طول سفر به استرالیا و نیوزیلند انجام دهید

 

 

 

استرالیا (Australia) و نیوزیلند (New Zealand) در نقاط دوردست جهان قرار گرفته اند، بنابراین از سفر به این کشورها، بیشترین استفاده را ببرید.  

 

این کشورها به ماجراجویی های هیجان انگیز، چشم اندازهای خارق العاده و سواحل زیبایشان معروفند. در این دو کشور فعالیت های بی شماری برای انجام دادن و مکان های متعددی برای دیدن وجود دارند، اما در این مقاله بهترین ها انتخاب شده اند. 50 مکان و فعالیتی را که در ادامه این مطلب آورده شده است، در صدر فهرست کارهای آینده تان قرار بدهید.

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 187 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

نگاهی به زندگی شگفت انگیز راجر فدرر پر افتخار ترین تنیس باز جهان

 

 

     
Roger-Federer-w700

    

شاخه های مختلف ورزش در همه جای جهان توسعه یافته اند و هر کسی با توجه به علاقه اش یکی از آن ها را دنبال می کند. با وجود آن که بیشتر مردم به فوتبال علاقه دارند، اما کمتر کسی وجود دارد که با ورزش تنیس آشنا نباشد. تنیس تا ۱۵ سال پیش کمتر از رشته هایی مانند بسکتبال و فوتبال طرفدار داشت، اما به لطف ظهور چهره هایی استثنایی مانند راجر فدرر و رافائل نادال، امروزه بسیاری از مردم با جدیت بیشتر تنیس را دنبال می کنند.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 175 پنجشنبه 05 اسفند 1395 نظرات (0)

ده عنوان از نمادین ترین ساختمان های سرتاسر جهان

شکوه زمینی پر از سرسبزی، کوهستان های مزین به برف، گل های در حال شکوفا شدن و جریان روان آب پاک رودخانه ها، همگی تعاریفی از یک منظره زیبا هستند. با وجود اینکه تمامی این زیبایی ها مواردی اند که طبیعت به ما عطا کرده، اما انسان نیز در ساخته سازه هایی که تبدیل به منظره های دیدنی می شوند هم شراکت دارد. از آسمان خراش های ایالت نیویورک که خط آسمان شهرهای زیبایی مثل منهتن را ستایش می کنند تا جزایر مصنوعی نخل در شهر دبی (Artificial Palm islands of Dubai)، می توان دید که انسان هم به اندازه ای برابر در زیبا سازی و پدید آوردن مناظر دیدنی، با طبیعیت همکاری داشته است. از توکیو تا آلاسکا، سازه ها و ساختمان های زیادی وجود دارند که ارزش دیدن، کار کردن و حتی زندگی کردن در آنها بسیار بالا است. در ادامه لیستی 10 موردی از نمادین ترین ساختمان های سرتاسر جهان را مطالعه خواهید کرد.


10 – تالار اپرای سیدنی (Sydney Opera House)
تالار اپرای شهر سیدنی در سال 2007 میلادی به عنوان یکی از میراث جهانی سازمان یونسکو (UNESCO World Heritage) به ثبت رسید و حتماً باید آن را به عنوان یکی از 10 ساختمان نمادین جهان قلمداد کرد. با قد و قامتی 185 و عرض 120 متری، توسط طراح دانمارکی الاصل یعنی یورت آتزون (Jorn Utzon) ساخته شده است. طراحی وی در میان 232 مورد از طرح هایی که در یک رقابت طراحی جهانی شرکت کردند به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد. وی در سال 1957 یعنی دو سال بعد از برتر شناخته شدن طرحش، توانست جایزه 5000 پوندی را از آن خود کند. کار ساخت این بنا 2 سال پس از پیروزی او در این رقابت و به واسطه استفاده از 10 هزار سازنده ای که به خدمت گرفته شده بودند آغاز شد.
با به اتمام رسیدن فرآیند ساخت، هزینه این پروژه به چیزی بالغ بر 102 میلیون دلار استرالیایی رسیده بود. در انتها مراسم افتتاح رسمی این ساختمان در تاریخ بیستم اکتبر سال 1973 برگزار شد.
پُل روبسِن (Paul Robeson)، اولین شخصیتی بود که سال 1960 در تالار اپرای سیدنی به اجرای زنده پرداخت. اولین مراسم اپرا نیز در تاریخ بیست و هشتم سپتامبر سال 1973 توسط سرگئی پروکوفیف (Sergei Prokofiev) به نام جنگ و صلح (War and Peace) در این تالار برگزار گردید. سالیانه چیزی در حدود سی هزار رویداد در این مکان برگزار می شود و در این مدت نیز تعداد هشت میلیون بازدید کننده از آن دیدن می کنند.

10 – تالار اپرای سیدنی (Sydney Opera House)

 
9 – برج ایفل (Eiffel Tower)
برج ایفل سال 1889 در شهر پاریس و به دست دو مهندس به نام های موریس کوچلین (Maurice Koechlin) و امیل نوویر (Émile Nouguier) به وجود آمد. در ابتدا این برج به عنوان یک ورودی برای نمایشگاه جهانی سال 1889 طراحی شده بود. نامی که برای آن انتخاب شد برگرفته از نام مهندسی به نام گوستاو ایفل (Gustave Eiffel) است، کمپانی وی کار طراحی و ساخت این برج را بر عهده داشت. همچنین او نقش کلیدی در مهندسی و طراحی معماری این برج را داشته است. برج ایفل شبکه ای شکل آهنی، دارای ارتفاع 324 متری و وزن 10 هزار و 100 تنی است. با آمار بازدید هفت میلیون گردشگر در هر سال، این برج نمادین عنوان پر بازدید ترین بنای تاریخی جهان را در اختیار دارد. فرآیند ساخت برج ایفل دو سال و دو ماه و پنج روز طول کشید. این بنا در اصل برای یک ایستادگی 20 ساله در نظر گرفته شده بود، اما کمی بعد به یکی از نمادین ترین بناهای زیبای موجود در جهان تبدیل شد. 

9 – برج ایفل (Eiffel Tower)


8 – ساختمان امپایر استیت (Empire State Building)
ساختمان اِمپایِر استیت با قامت 381 متری خود، سازه ای 102 طبقه ای است که به نمایی از خط جدا کننده آسمان و چشم انداز شهر زیبای منهتن مزین شده است. این ساختمان توسط شخصی به نام ویلیام اِف لَمب (William F. Lamb) طراحی شده و فرآیند ساخت و تکمیل کردن آن در حدود یک سال و 45 روز ادامه داشت. مراسم افتتاحیه این ساختمان به دست فرزند بزرگ شهردار وقت یعنی اسمیت (Governor Smith) انجام شد و سپس چراغ های آن به دست مدیرش یعنی هِربِرت هوِر (Herbert Hoover)، برای اولین بار از راه دور و از شهر واشنگتن روشن شد.
تعداد 85 طبقه از این ساختمان از فضاهای اختصاص داده شده به قسمت تجاری به حساب می آیند. 16 طبقه دیگر هم جزو نمای ساختمان می باشند. همچنین این ساختمان یک طبقه صد و سوم نیز دارد که تنها از طریق راه پله ای که در طبقه صد و دوم قرار گرفته قابل دسترس است. رفتن و بازدید از این طبقه نیازمند کسب اجازه مخصوص از مدیریت ساختمان است. ساختمان اِمپایِر استیت در سپتامبر سال 2011 موفق به کسب گواهینامه "پیشرو در طراحی محیطی و انرژی" (LEED) شد و از آن زمان به عنوان بلندترین ساختمان پیشرو برای در اختیار داشتن برترین طراحی سازگار با این استاندارد در کل ایالت آمریکا شناخته می شود.

8 – ساختمان امپایر استیت (Empire State Building)


7 – کلیسای نوتردام پاریس (Notre Dame de Paris)
نوتره دام دِ پاری به معنای "خانم پاریسی ما" می باشد. این محل یک کلیسای متعلق به فرقه کاتولیک (Catholic) است که اتفاقاً جایگاه رسمی اسقف اعظم پاریس نیز می باشد. این اثر تاریخی با شکوه 130 متر طول، 48 متر عرض و 38 متر ارتفاع دارد. عملیات ساخت کلیسای نوترِدام از سال 1163 آغاز شد و در این مدت، چندین بار در زمان های مختلف تخریب شد و متعاقباً مورد بازسازی قرار گرفت. این بنا یکی از نمادین ترین سازه های شهر پاریس و بدون شک لقب یکی از نمادین ترین ساختمان های جهان را در اختیار دارد. همچنین این ساختمان به داشتن بزرگ ترین بدنه و زنگ های کلیسایی پر تعداد که زیبا و پر زرق و برق هستند هم شهرت دارد. این کلیسا یکی از اولین ساختمان های جهان بوده که استفاده از ستون قوسی در ساخت آن، یکی از مثال زدنی ترین نمونه از سازه های به سبک فرانسه گوتیک (French Gothic Construction) به حساب می آید.

7 – کلیسای نوتردام پاریس (Notre Dame de Paris)


6 – کازا میلا (Casa Mila)
کازا میلا که با نام لا پدررا (La Pedrera) هم شناخته می شود، ساختمانی است که توسط معماری به نام آنتونیو گادی (Antoni Gaudí) در شهر بارسلونای کشور اسپانیا بنا شده است. وی این ساختمان را در مدت 6 سال و از سال 1906 الی 1912 برای زوج بسیار ثروتمندی با نام های روزِر سِگمِن (Roser Segimon) و پِر میلا (Pere Milà) ساخت. این ساختمان فضایی به وسعت 1323 متر مربع را به ازای هر کدام از طبقه های خود تصرف کرده است.
سازه این بنا در زمان ساخته شدنش، به داشتن طراحی جسورانه و مدرن مورد نقدهای بسیاری قرار گرفته بود. این ساختمان منزل گاهی برای بسیاری از نوآوری های مرتبط با ساخت و ساز است که شامل مواردی مثل سنگ هایی دارای ویژگی حمایت از خود در قسمت های جلو و ستون ها هستند و نیز طبقاتی که فاقد نیاز به داشتن دیوار باربر و گاراژ زیرزمینی هستند می شود.
ساختار این بنا به طور کامل از سنگ های طبیعی به وجود آمده و نکته دیگر اینکه هیچگونه خطوط مستقیمی در آن به کار نرفته است. طراحی آن به گونه ای بوده تا برداشتن هر کدام از دیوارها، اثری بر روی مقاومت کل بنا نداشته باشد. امروزه از این ساختمان به مرکز فرماندهی فونداسیو کاتالونیا لا پِدرِرا (Fundació Catalunya-La Pedrera) تبدیل شده است. همچنین این ساختمان به عنوان یک مرکز فرهنگی برای برگزاری فعالیت های گوناگونی که تحت نظر این بنیاد انجام می شود مورد استفاده قرار می گیرد. سازمان یونسکو در سال 1984 این بنا را به لیست میراث جهانی خود اضافه نمود.

6 – کازا میلا (Casa Mila)





5 – کلیسای جامع برازیلیا (Cathedral of Brasilia)
کلیسای جامع برزیلیا شاهکاری از هنر دینی مدرن در شهر برزیلیا واقع در کشور برزیل است. این بنا که توسط اسکار نیمایِر (Oscar Niemeyer) بنا شده، کلیسای جامع کاتولیک دوران روم (Roman Catholic) است که اکنون به عنوان جایگاهی برای قلمرو مذهبی اسقف اعظم برزیلیا (Archdiocese of Brasília) انجام وظیفه می کند. فرآیند ساخت این بنا از پانزدهم سپتامبر سال 1958 آغاز شد و بعد از چندین وقفه، در بیست و یکم آوریل 1960 به اتمام رسید. پس از چندین مورد تاخیر و به عقب انداختن، این کلیسا در تاریخ سی و یکم ماه مه سال 1970 رسماً توسط کاردینال دی یوجینیو سِیلز (Cardinal D. Eugenio Salles) افتتاح شد. در پانزدهم جولای سال 1990 نیز لقب یک اثر تاریخی و هنری ملی به آن داده شد. این کلیسا دارای ساختار هذلولی شکل و به شدت قابل توجهی است که از تعداد 16 ستون بتونی به وجود آمده است و هر کدام از این ستون ها دارای وزن 90 تنی هستند. برای ورود به کلیسا می بایست از یک تونل تاریک عبور کرد و با کمی جلوتر رفتن، وارد فضایی پر نور که سقف آن تماماً شیشه است شوید.
این کلیسا با داشتن طراحی خیره کننده اش، می تواند در لیست نمادین ترین ساختمان های جهان قرار بگیرد.

5 – کلیسای جامع برازیلیا (Cathedral of Brasilia)


4 – برج شارد لندن (The Shard)
برج شارد آسمان خراشی 95 طبقه ای و 309.6 متری واقع در شهر لندن از کشور انگلستان است. شروع ساخت برج شارد به سال 2009 باز می گردد و در سال 2012 نیز کار ساخت آن به پایان رسید. مراسم افتتاح آسمان خراش شارد با حضور نخست وزیر قطر به نام حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی (Hamad bin Jassim bin Jaber Al Thani) برگزار شد. پروژه ساخت این بنا کار دو شرکت اِستیت آو قطر (State of Qatar) و گروه سِلار پراپِرتی (Sellar Property Group) بود. رِنزو پیانو (Renzo Piano) وظیفه طراحی ساختمان شارد را بر عهده داشت و آن را به شکل مجسمه ای از منار مخروطی شکل که سر از رودخانه تیمز (River Thames) بر آورده طراحی کرده است. این ساختمان دارای تعداد 11 هزار پنل شیشه ای و در مجموع 56 هزار متر مربع نمای شیشه است. ایده بهره وری بالای انرژی در مصالح به کار رفته در ساخت این بنا در اولویت قرار داشت و حتی از مواد بازیافتنی در ساخت و ساز آن به کار برده شد. این ساختمان منزلی برای واحدهای مسکونی، هتل ها، دفاتر کاری و گالری های تماشایی است.

4 – برج شارد لندن (The Shard)


3 – برج خلیفه (Burj Khalifa)
این آسمان خراش 830 متری در شهر دبی(کشور امارات متحده عربی) عنوان بلندترین و نمادین ترین سازه در کل جهان را از آن خود کرده است. این ساختمان به دست آدریان (Adrian Smith) اسمیت طراحی شد و کار ساخت آن از سال 2004 آغاز و در سال 2009 به طور کامل به اتمام رسید. در طراحی این برج از قواره گل نرگل زرد کشور پرو (Hymenocallis) الهام گرفته شده است. این ساختمان در سال 2010 به عنوان بخشی از پروژه منطقه دان تان (Downtown) شهر دبی رسماً افتتاح شد. در طبقه 163 این آسمان خراش، هتل ها، اقامتگاه ها و آزمایشگاه های دیداری مختلفی وجود دارد. جدای از داشتن لقب بلندترین ساختمان در جهان، این آسمان خراش بلندترین سازه ای است که بدون نیاز به سازه دیگری بنا شده، بالاترین تعداد طبقات را در میان رقبای خود دارد، وسیع ترین طبقه از لحاظ فضا را در جهان اختیار دارد، مرتفع ترین عرشه رصد چشم انداز در جهان را دارد و همچنین آسانسور آن طولانی ترین مسافت سفر را در جهان طی می کند و همینطور بلندترین خدمات آسانسوری در جهان را دارد.

3 – برج خلیفه (Burj Khalifa)


2 – تاج محل (Taj Mahal)
تاج محل اعجازی در معماری است که توسط سنگ های مرمر سفید ساخته شده و در سواحل آب رودخانه جمنا (Yamuna) در شهر آگره (Agra) از کشور هند قرار گرفته است. این بنا به دستور جهان شاه (Shah Jahan)، پنجمین امپراتور مغول های هند به منظور یاد بودی از همسرش به نام ممتاز محل (Mumtaz Mahal) ساخته شد. هدایت ساخت این بنا را معماری به نام استاد احمد لاهوری (Ustad Ahmad Lahauri) برعهده داشت و در ساخت تاج محل از 22 هزار کارگر استفاده شد تا در مدت هفده سال کامل شود. این سازه شاهکاری از معماری ایرانی و مغولی است. گفته می شود که تغییر رنگ های ساختمان تاج محل از رنگ های متمایل به صورتی در هنگام صبح به سفید شیری رنگ در عصر و رنگ طلایی در شب هنگامی که به زیر نور ماه می رود، مصداقی از تغییر خلق و خوی این ملکه سوگلی جهان شاه بوده است. هر ساله نزدیک به هشت میلیون گردشگر از تاج محل بازدید می کنند. تاج محل به عنوان یکی از مکان های متعلق به میراث جهانی یونسکو وارد لیست این سازمان شد. به لطف زیبایی خیر کننده اش، می توان تاج محل را هم در لیست نمادین ترین ساختمان های جهان قرار داد. 

2 – تاج محل (Taj Mahal)


1 – خانه کعبه (The Kaaba)
کعبه مقدس ترین مکان زیارتی جهان برای پیروان دین اسلام است. این سازه مکعبی شکل در قلب مقدس ترین مسجد دین اسلام یعنی مسجد الحرام (Al-Masjid al-Haram) در شهر مکه از کشور عربستان سعودی واقع شده است. مسلمانان سرتاسر جهان به هنگام خواندن نماز، رو به جهت کعبه می ایستند. هر مسلمان در طول عمر خود به منظور انجام سفر حج، حداقل یک بار در زندگی اش از خانه کعبه بازدید می کند.
ساختار باشکوه مکعبی شکل این بنا به وسیله سنگ گرانیت کامل شده است. خانه کعبه حدوداً 13.1 متر است و هر وجه آن ابعاد 11.03 و 12.86 متری دارد. برای کف پوش داخل خانه کعبه از سنگ مرمر و سنگ آهک استفاده شده است. خانه خدا در ابتدا به روی همه زائران باز بود اما به دلیل حجم بالای بازدید کنندگانی که وارد آن می شدند، محدودیت هایی برای ورود عموم به داخل آن وضع شد. اولین خانه کعبه دارای یک درب برای ورود و همچنین یک درب دیگر هم برای خروج داشت که پنجره ای بر بالای آن قرار داده شده بود. خانه کعبه فعلی فقط یک درب دارد و فاقد پنجره است.

1 – خانه کعبه (The Kaaba)


10 عنوان از نمادین ترین ساختمان های سرتاسر جهان:
1 - خانه کعبه
2 - تاج محل
3 - برج خلیفه
4 - برج شارد لندن
5 - کلیسای جامع برازیلیا
6 - کازا میلا
7 - کلیسای نوتردام پاریس
8 - ساختمان ِمپایِر استیت
9 - برج ایفل
10 - تالار اپرای سیدنی


منبع:  www.wonderslist.com

منبع :

هوشنگ حق مرادی بازدید : 138 چهارشنبه 04 اسفند 1395 نظرات (0)

روستای ژونگ دونگ (Zhongdong) یکی از عجیب‌ترین روستاهایی است که بشر در طول تاریخ کشف کرده است. روستای ژونگ دونگ (Zhongdong) در غاری عظیم و بزرگ بناشده که محل جغرافیایی و عدم دسترسی افراد عادی به این روستا سبب شده تا عنوان یکی از دست نخورده ترین روستاهای جهان را به خود اختصاص دهد.

شهر گوئیژو (Guizhou) مکانی است که روستای ژونگ دونگ در ارتفاعات آن قرار دارد. غاری که این روستا در آن به وجود آمده 1800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و برای رسیدن به آن لازم است تا 1 ساعت با پای پیاده در ارتفاعات این شهر پیاده‌روی کنید.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 181 چهارشنبه 04 اسفند 1395 نظرات (0)

جادوگری یا افسونگری همواره حربه‌ای برای سو استفاده‌های مالی و قدرتی برخی افراد بوده است. نمونه‌ی آشکار تاریخی آن محاکمات جادوگری در سِیلم (Salem Witch Trialss) است که به یک سری از محاکمات افراد به جرم افسونگری در ماساچوست در بین فوریه ۱۶۹۲ تا مه ۱۶۹۳ اشاره دارد و به "سلیم، ماساچوست" مشهور است.

 

افشای رازهای تاریک از تاریخ جادوگری
هوشنگ حق مرادی بازدید : 98 یکشنبه 01 اسفند 1395 نظرات (0)

 

http://www.dzbook.ir/wp-content/uploads/2017/02/PicChange1.jpg

 

 

 

بهانه هایی که مانع موفقیت شما می‌شود!

 

 

اگر پول و سرمایه‌ی کافی داشتم…
۲. اگر در خانواده‌ی ثروتمندی به دنیا آمده بودم…
۳. اگر وقت داشتم…
۴. اگر سرنوشت و تقدیر من این نبود…
۵. اگر قبلاً شکست نخورده بودم…
۶. اگر ضرر نکرده و پولم را از دست نداده بودم…
۷. اگر بدشانسی نمی‌آوردم…
۸. اگر هیچ اتفاقی نمی‌افتاد که جلوی من را بگیرد…

هوشنگ حق مرادی بازدید : 143 یکشنبه 01 اسفند 1395 نظرات (0)

 

http://www.dzbook.ir/wp-content/uploads/2017/02/PicB1.jpg

 

کنترل زندگی خود را در دست بگیرید!

 

 

 

هفت اصل مهم که به شما قدرت می‌دهند کنترل زندگی خود را دوباره در دست بگیرید عبارتند از:

 

استعداد: به معنی استعدادی است که در شخصیت شما وجود دارد یا به عبارتی نیروی درونی که شما را به حرکت وا می‌دارد و سرعت زندگی. این اصل یک پرسش را مطرح می‌کند «چقدر فشار را بر خود تحمل می‌کنید؟» شاید به شما گفته باشند که از لحاظ رفتاری «نوع A» هستید. این یعنی احتمال دارد که زیر فشار دائمی باشید و کل زندگی را در رقابت ببینید و اینکه باید نسبت به خودتان و دیگران سختگیر باشید. اگر از «نوع A» هستید، می‌خواهید همه کارها را سریع و به شکل وظیفه‌گر اتمام کنید و در این حالت کار برای شما با سرعت و انرژی بالایی مدیریت می‌شود. در این صورت با توجه به وسواسی که برای انجام کارها وجود دارد شاید وقتی برای تفکر و تعمق و اینکه به کجا می‌خواهیم برسیم، وجود نداشته باشد.

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 139 یکشنبه 01 اسفند 1395 نظرات (0)

 

http://www.dzbook.ir/wp-content/uploads/2017/02/PicOyoob.jpg

 

عیوب شخصیتی که عامل موفقیت شما هستند!

 

 

 

زمانی که پای موفقیت در میان باشد، وسواس فکری هم می تواند به شما کمک کند هم می تواند شما را از پا درآورد.

 

با وجود این که فکر کردن بیش از حد به شغل، تجارت، وظیفه یا پروژه ای که به عهده دارید، بعضا می تواند بسیار آزاردهنده باشد اما همین زیاد فکر کردن می تواند شما را به سمت موفقیت نیز هدایت کند. بسیاری از معایب شخصیتی واقعا می توانند شما را تبدیل به یک فرد موفق کنند. موفقیت چیزی است که همه در آرزوی دست یابی به آن هستند، اما با این حال، برخی افراد تنها به این دلیل که توانایی ها و قابلیت های خود را دست کم می گیرند دست از تلاش بر می دارند. شما هم همانند بسیاری از مردم روی سیاره زمین نواقص خاص خود را دارید.

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 210 جمعه 26 آذر 1395 نظرات (0)

 

این مواد غذایی باعث زردی رنگ دندان هایتتان میشوند
 

 


اگه روی یه تی شرت سفید چای یا قهوه بریزین، یه لک بزرگ روش ایجاد میشه، مگه نه؟ خب چای و قهوه هم همینکارو با دندونا انجام میدن! دندان های عزیز و سفید ما به شدت در معرض لک دار شدن هستن، و در طول زمان زرد رنگ میشن. غذاهای رنگی و اسیدی مجرمان اصلی زرد شدن دندان ها هستن.

بهتره که بعد از خوردن این مواد غذایی دهانتون رو بشورین، اما توصیه میشه تا یک ساعت بعدش مسواک نزنین، چون ممکنه صدمه وارد شده بیشتر بشه. وقتی حرف از نوشیدنی های گاز دار به میون میاد، سعی کنین با نی بنوشین که تماس اونا با دندونا به حداقل برسه.

اینم یه لیست از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که دندونا رو زرد میکنن:

 

 

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 231 پنجشنبه 25 آذر 1395 نظرات (0)

خرید سال نو میلادی هموطنان مسیحی در تهران

 

 
 

در آستانه فرارسیدن سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) و سال نو میلادی 2017، هموطنان مسیحی در تهران با مراجعه به فروشگاه ها و خرید وسایل ویژه این ایام، آماده برپایی جشن سال نو می شوند.






هوشنگ حق مرادی بازدید : 154 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)
ده باور نادرست درباره‌ مغز انسان

باورهای نادرست زیادی درباره‌ی مغز انسان و نحوه‌ی عملکرد آن وجود دارد. برای مثال جالب است بدانید بر خلاف باور رایجی که ادعا دارد انسان در بهترین حالت تنها از ۱۰ درصد ظرفیت مغز خود استفاده می‌کند، همین حالا که این متن را می‌خوانید چیزی بیشتر از ۱۰ درصد مغز شما درگیر است. در ادامه با ما همراه باشید تا با ۱۰ مورد از این باورها آشنا شویم.

از باورهای رایج بین عموم مردم گرفته تا مطالب بی پایه و اساس مجلات و رسانه‌ها، توانایی‌های مغز همواره پای ثابت شایعات متداول بوده و هستند. در ادامه به ۱۰ مورد از مشهورترین این باورهای نادرست می‌پردازیم:

هوشنگ حق مرادی بازدید : 145 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)

 

مهارتهایی که برای رسیدن به موفقیت باید توسعه داده شوند!

 

 

 

مهارتهایی که برای رسیدن به موفقیت باید توسعه داده شوند!

 

 

 

۱- ارتباطات

 

به سختی می‌توان شغلی را یافت که در آن به مهارت‌های ارتباطی نیازی نباشد. ارتباط می‌تواند گفتاری و یا نوشتاری باشد که شامل مهارت شنیدن نیز می‌شود. داشتن مهارت‌های ارتباطی به شما این امکان را می‌دهد که از توانایی‌های خود به طور موفقیت‌آمیزی استفاده کنید. به هنگام انجام کار نیاز دارید که با افراد مختلفی در مورد موضوعات متفاوتی ارتباط داشته باشید. عدم ارتباط فاجعه بزرگی است.

 

“برای ارتباط مؤثر باید بدانیم که درک همگی ما در رویارویی با جهان متفاوت است و باید از این موضوع به عنوان راهنمایی برای برقراری ارتباط با دیگران بهره ببریم.” -تونی رابینز

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 148 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)

 

همین امروز اهدافت را مشخص کن!

 

 

 

همین امروز اهدافت را مشخص کن!

 

 

 

سرگشتگی، ناامیدی، گم کردن هدف و هزار و یک مشکل دیگر همه احساساتی هستند که روزانه به سراغ شما می‌آیند. نگران نباشید چرا که همه‌ی ما شبیه هم هستیم. با ما همراه باشید تا با زاویه‌ای متفاوت‌تر به زندگی خود نگاه کنیم. راه‌حل خیلی ساده به نظر می‌رسد؛ از حباب خود خارج شوید.

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 177 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)

 

۸ عادت برای اینکه در هر کاری که می کنید موفق باشید!

 

 

 

۸ عادت برای اینکه در هر کاری که می کنید موفق باشید!

 

 

 

هشت عادت وجود دارد که تمام افراد موفق در هر زمینه ای که فعالیت می کنند, آنرا دارند, هیچ اهمیتی ندارد که تجارت باشد, ازدواج, سلامتی و یا کلا خود زندگی.  موفقیت با شروع این عادات و تقویت آن در خودتان آغاز می شود.با این ۸ عادت آشنا بشوید و آنها را در خودتان تقویت کنید.

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 193 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)

 

اشتباهات مهمی که در راه‌اندازی و اداره کسب‌و‌کار باید از آنها اجتناب کرد!

 

 

 

اشتباهات مهمی که در راه‌اندازی و اداره کسب‌و‌کار باید از آنها اجتناب کرد!

 

 

 

شاید اکثر کسانی که تجربه ناموفقی در راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار داشته‌اند، علت را مربوط به صرف زمان و هزینه بیش از حد برای محصول نهایی و عدم توجه کافی به جذب مشتری بدانند.

ولی با توجه به مطلب زیر که توسط Expert Market منتشر شده است، خواهیم دید که از علل اصلی عدم موفقیت یک کسب‌و‌کار،‌ ضعف در سیستم مدیریت منابع انسانی و نداشتن یک هسته و تیم قدرتمند و منسجم است.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 193 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)

 

به همین سادگی جشن تولد کودک خود را برگزار کنید .

 

http://ferferak.com/host/ferferak/maghalat/95/952/miz0.jpg

 

این موضوع خیلی مهم است که تزئینات جشن تولد کودکان را جدی بگیرید و مهمانی های کودکان را با ایده های سرگرم کننده تزئین کنید.

می توانید از اشیایی استفاده کنید که اکنون در دسترس دارید یا از قبل شروع به جمع‌آوری وسایلی کنید که می‌توان از آن‌ها برای چندین بار استفاده کرد، اگر به جزئیات توجه کنید و برای همه چیز از قبل برنامه ریزی نمایید، مهمانی شما شبیه یک مهمانی باشکوه و پرخرج خواهد شد، حتی اگر پول زیادی را صرف آن نکرده باشید.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 151 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)

 

چه طور آداب معاشرت را به فرزند خود یاد دهیم ؟

 

http://ferferak.com/host/ferferak/maghalat/95/952/ejtemaee1.jpg

 

داد زدن در مکان های عمومی و امتناع از دست دادن به بزرگترها، از رفتارهای نامناسبی هستند که کودکان باید از آن‌ها خودداری کنند. به‌ طور طبیعی، هر کودکی ممکن است رفتارهای نادرستی داشته باشد و این وظیفه والدین است که با مهربانی و آموزش کودک خود از وقوع این رفتارها جلوگیری کنند. در ادامه به چند مورد از این شیوه‌های مهم و موثر اشاره می‌کنیم.

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 130 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)

 

با این آزمون هوش و استعداد فرزند خود را کشف کنید
نویسنده / مترجم: لیلا خیابانی

 

http://ferferak.com/host/ferferak/maghalat/95/952/test1.jpg

 

برای آنکه از هوش های برتر خود آگاه شوید از شما دعوت می کنیم به پرسشنامه ی زیر پاسخ دهید. شما می توانید از این تست برای آگاهی از هوش های خود و فرزندتان استفاده کنید البته توجه داشته باشید هوش های چندگانه کودکان در طول زمان کامل می شوند اما شما با کشف به موقع استعدادهای فرزند خود می توانید آنها را تقویت کنید.

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 150 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)
این گربه های عظیم الجثه از سگ بزرگترند!

با دیدن تصاویر این گربه های عظیم الجثه احساس متفاوتی نسبت به گربه های معمولی کوچه و خیابان یا حتی گربه خودتان پیدا میکنید!



هوشنگ حق مرادی بازدید : 133 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)
بهترین و بدترین کشورهای دنیا برای زندگی
شاید خیلی از افراد از موقعیت کشوری که در آن زندگی می‌کنند راضی نباشند، یا شاید هم برعکس،بسیار از شرایط راضی باشند. انسان‌های بسیاری وجود دارند که آرزو می‌کنند کاش جای دیگری از این کره خاکی به دنیا می‌آمدند و انسان‌های بسیاری خدا را شکر می‌کنند که در جای درستی زاده شده‌اند. اگر شما نیز حتی یک‌بار به این موارد فکر کرده‌اید و یا می‌­خواهید بدانید کشوری که در آن هستید تا چه حد برای زندگی کردن مناسب است با ادامه این مطلب همراه شوید.
هوشنگ حق مرادی بازدید : 125 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

انواع مشکلات بدن را با مصرف این میوه رفع کنید

 

 
 



آیا آبلیمو و به ویِژه لیموترش مصرف می کنید؟ سعی کنید از خواص این میوه پرخاصیت بی نصیب نمانید و در حد امکان در سفره غذایتان همیشه آن را به عنوان چاشنی مصرف کنید. البته منظور ما از آبلیمو، آب + افشره لیموترش طبیعی است نه آبلیموهای صنعتی موجود در بازار ... حالا می خواهیم به برخی از خاصیت های این میوه مفید اشاره کنیم.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 280 سه شنبه 23 آذر 1395 نظرات (0)

تصاویری از قشون‌ نظامی ایران در زمان قاجار

 

 
 

قوای نظامی ایران در دوران قاجار فاقد معیارهای یک ارتش مدرن بود. قوای نظامی ایران در این دوران متشکل از سواره و پیاده‌نظام‌ ایلی بود. تصاویر قشون نظامی و افراد شهربانی در زمان قاجار را در ادامه می بینید.



هوشنگ حق مرادی بازدید : 158 یکشنبه 21 آذر 1395 نظرات (0)

ریش های عجیبی که تازگی ها مد شده اند

 

 
 

در بسیاری از ادیان و مذاهب، ریش بخش جدایی ناپذیر هویت یک مرد محسوب می شود. در آئین هندو ریش نشانگر زندگی زاهدانه و در دین یهود تراشیدن ریش محدودیت دارد. در برخی مذاهب مسیحیت مردان با تراشیدن و یا نتراشیدن ریش وضعیت تاهل خود را نشان می دهند. در اسلام داشتن ریش را سنت پیامبر می دانند. اما طی یک سال اخیر برخی از جوانان کشور تنها به دلیل مد بودن ریش های خود را بلند می گذارند.
هوشنگ حق مرادی بازدید : 148 یکشنبه 21 آذر 1395 نظرات (0)

 

تصاويري از بزرگترين گربه هايي که تابحال ديديد

مین راگون درازترین گربه ی جهان است که با داشتن موهای بلند، زیبایی خاصی هم دارد. طول این گربه بزرگ به 123 سانتیمتر میرسد همجنین وزن آن نیز در حدود 16 کیلوگرم اندازه گیری شده است. مین راگون یکی از بزرگترین نژادهای گربه خانگی است که در سال 2010، به عنوان درازترین گربه در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. در تصاویر زیر علاوه بر مین راگون با گربه های قوی هیکل دیگری نیز آشنا می شوید.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 123 یکشنبه 21 آذر 1395 نظرات (0)

 

عادتهای افراد بسیار کاریزماتیک!

 

 

 

عادتهای افراد بسیار کاریزماتیک!

 

 

 

افراد کاریزماتیک عادت‌های مخصوص به خودشان را دارند که با یادگیری و مرور آن‌ها می‌توان یک وجهه‌ی کاریزماتیک پیدا کرد. در این مقاله ۱۰ عادت آنان آورده شده است.

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 131 یکشنبه 21 آذر 1395 نظرات (0)

 

هنرمند استراليايي و ساختمانهاي بلند هنگ کنگ

هنگ کنگ، شهر آسمان خراش ها، شهری که خاطرات فیلم های بروس لی و جکی جان را در ذهن مان زنده می کند، شهری که هم اکنون تبدیل به یکی از مدرن ترین شهرهای جهان شده و دروازه چین به دنیای سرمایه داری محسوب می شود، شهر نمایشگاه‌ها، بازارهای مدرن و محلی، شهر زرق و برق و شهری که با 8 میلیون نفر جمعیت بخاطر محدودیت در سطح، نیاز به ساخت ساختمان های بیشتر و بلندتری دارد.


هوشنگ حق مرادی بازدید : 123 جمعه 19 آذر 1395 نظرات (0)

 

ثروتمنداني که مي‌خواهند ثروت خود را ببخشند

 

بیش از یکصد میلیاردر در جهان قول داده‌اند حداقل نیمی از ثروت خود را به هنگام زندگی یا پس از مرگ ببخشند. مارک زاکربرگ هم با بخشیدن ۹۹ درصد سهم خود از سهام فیس‌بوک به کلوپ میلیاردرهای بخشنده پیوست.

 


https://ci5.googleusercontent.com/proxy/g5gtNYSDJKa2A9bhwcYxRDBHxdOui22I6JWYo2gTQBXGtgAZrRW5BD_GmU6TKauGI-xrt8yE5eU06odgACJCBeM2Eaqs7E8vIBtp=s0-d-e1-ft#http://persian-star.net/1394/9/14/Servetmandan/01.jpg

 

مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان، به مناسبت تولد دخترشان اعلام کردند که ۹۹ درصد از دارایی‌های خود از سهام فیس‌بوک را که ارزش آن امروز به بیش از ۴۵ میلیارد دلار می‌رسد، در طول حیات خود صرف امور خیریه خواهند کرد. خانواده زاکربرگ اعلام کرد: "ما معتقدیم که جان و زندگی همه انسان‌ها ارزشی برابر دارد و جامعه ما موظف است که اوضاع را برای کسانی که در آینده پا به دنیا می‌گذارند بهبود بخشد."

 

تعداد صفحات : 103

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4093
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 91
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 126
  • باردید دیروز : 176
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 684
  • بازدید ماه : 684
  • بازدید سال : 53,041
  • بازدید کلی : 779,819