loading...
مدرسه
هوشنگ حق مرادی بازدید : 125 پنجشنبه 30 مهر 1394 نظرات (0)

گزارش تصویری پیچیده ترین عمل جداسازی دوقلوهای بهم چسبیده

پزشکان تگزاس در عملی که پیچیده‌ترین جراحی جداسازی دوقلوها عنوان شده است، توانستند آرزوی "آلیس ماتا" را برآورده کنند و پس از 26 ساعت دوقلوهای 10ماهه‌اش را از هم جداکنند.

به گزارش فرارو، "آلیس ماتا"، هنوز روزی را که پزشکان به او گفتند که دوقلوهای به چسبیده‌ای را باردار است به یاد می‌آورد. این موضوع در سیزدهم ژانویۀ 2014، زمانی که در هفتۀ نوزدهم بارداری به سر می‌برد، آشکار شد. دوازده هفتۀ بعد، در یازدهم آوریل، ماتا وضع حمل نمود و "کانتالی هوپ" و "آدلین فیث" خواهرانی که از ناحیۀ سینه و شکم به هم چسبیده بودند را به دنیا آورد.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 148 چهارشنبه 08 مهر 1394 نظرات (0)

مزایده فروش پیکان علی کریمی

 

 

خودروی پیکان علی کریمی ستاره پیشین تیم ملی فوتبال ایران در یک مزایده خیریه به نفع معلولان به مبلغ ۵۰۸ میلیون تومان فروخته شد.

در مراسمی که به منظور فروش پیکان علی کریمی، شب گذشته با حضور این ستاره فوتبال و تعداد زیادی از هنرمندان سینما در مشهد برگزار شد، خودروی پیکان و قرمز رنگ این بازیکن فوتبال برای کمک به آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش به مزایده گذاشته و به مبلغ ۵۰۸ میلیون تومان فروخته شد.

در این مراسم که با حضور جمعی از خیران و همچنین ستاره های سینما و کسبه مشهد برگزار شد علاوه بر خریداری این خودرو به منظور کمک به معلولان مبلغ دو میلیارد تومان نیز کمک نقدی جمع شد.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 200 پنجشنبه 21 خرداد 1394 نظرات (0)

فرار استادانه و پیچیده از زندان در آمریکا

دو قاتل خطرناک در عملیاتی "استادانه و پیچیده" موفق شدند از زندان فوق امنیتی در ایالت نیویورک فرار کنند.
"ریچارد مت" و "دیوید سوئت"دو قاتل خطرناک زندان ایالت نیویورک با بریدن یک لوله فولادی در پشت سلول خود وارد سیستم فاضلاب شدند و خود را به خیابان نزدیک زندان رساندند؛ این خبر را روز گذشته فرماندار این ایالت اعلام کرد.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 130 پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

دستگیری اراذل اوباش در تهران

تعداد 105 نفر از اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس براساس گزارشات مردمی و درخواست برخی نهادها از جمله آموزش و پرورش از محلات شرق و جنوب تهران دستگیر و جمع آوری شدند. 

سردار قادر کریمی جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن اعلام این مطلب خبر داد که دستگیری‌های صورت گرفته براساس گزارشات مردم از نقاط مختلف تهران صورت گرفته است.

پلیس در عملیات دستگیری این افراد در شرق و جنوب تهران ضمن بازرسی منازل آنها مقادیری مواد مخدر، دو قبضه سلاح شکاری، سه قبضه سلاح جنگی، تعداد چاقو و قمه نیز کشف کرد.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین گفت: به دلیل گزارشاتی که از سوی آموزش و پرورش و ساکنان محلات به ما ارائه شده بود، توانستیم ۴۰ نفر از مزاحمین نوامیس را که در محلات ایجاد مزاحمت می‌کردند، دستگیر کنیم. پرونده این افراد نیز تشکیل شده و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 148 دوشنبه 10 فروردین 1394 نظرات (0)

توصیه های پلیس راه به مسافران: بازگشت از سفر را به ساعات پایانی موکول نکنید

فرمانده پلیس‌ راه کشور با اشاره به ترافیک نیمه سنگین محورهای استان قزوین و محور چالوس از رانندگان درخواست کرد بازگشت از سفر را به ساعات پایانی موکول نکنند

هوشنگ حق مرادی بازدید : 178 یکشنبه 26 بهمن 1393 نظرات (0)

سرطان‌خيزترين و کم‌سرطان‌ترين کشورهاي جهان

سرطان بیماری وحشت آوریست که اتفاقا در کشورهای توسعه یافته شیوع بیشتری دارد.

هادی معیری نژاد : این بیماری چنان که از آمار سازمان بهداشت جهانی بر می آید در بدترین حالت خود کشورهای اروپای مرکزی و در بهترین حالت کشورهای خاورمیانه را درگیر کرده است. خوشبختانه کشور ما ایران در منطقه کم سرطان جغرافیای این بیماری قرار دارد گرچه به دلایلی در چند سال اخیر ما ایرانیان، خیز بسیار نگران کننده ای در آمار ابتلا به این بیماری برداشته ایم.

  

هوشنگ حق مرادی بازدید : 158 پنجشنبه 16 بهمن 1393 نظرات (0)

اعتراض معلمان انگلستان به استفاده موبايل توسط دانش آموزان


به گزارش گروه خبري
GSM، بسياري از معلمان انگلستان از دولت اين کشور خواستند تا استفاده از گوشي هاي موبايل در مدارس را غير قانوني اعلام کند. اين معلمان نسبت به استفاده دانش آموزان از موبايل در سر کلاس و هنگام درس و به خصوص گرفتن عکس از معلم و يا دانش آموزان ديگر و قرار دادن اين عکس ها روي وب سايت ها و شبکه هاي دوست يابي مختلف، اعتراض دارند. دانش آموزان در اين سايت ها به صورت ناشناس عضو مي شوند و عکس هاي معلمان را با ذکر نام و نسبت هاي زشت و ناروا قرار داده و مسخره مي کنند. با اين کار شخصيت، احترام و حتي سلامت اين معلمان به خطر مي افتد و بايد جلوي اين سايت ها و دانش آموزان گرفته شود. در اکثر اين وب سايت ها اثرات سوء استفاده از موبايل به صورت عکس، فيلم، فايل هاي صوتي ديده مي شود. مي توان موبايل را در مدارس به اندازه يک اسلحه، خطرناک و آسيب رسان دانست

 

http://takdownload.ir/

هوشنگ حق مرادی بازدید : 106 یکشنبه 12 بهمن 1393 نظرات (0)

در مورد گوشی Galaxy S5 سامسونگ بیشتر بدانید

گلکسی اس ۵ همچون روال گذشته در دو نسخه راهی بازارهای مختلف دنیا می‌شود. در کشورهای توسعه‌یافته که شبکه مخابراتی 4G LTE در آن‌ها فعال است، نسخه G900F با پردازنده Snapdragon 801 و در کشورهای در حال توسعه مانند ایران خودمان که هنوز شبکه 3G نیز آنطور که باید و شاید در آن‌ها عمومی نشده، نسخه G900H با پردازنده ۸ هسته‌ای Exynos 5 عرضه می‌شود.


طراحی


سامسونگ از همان زبان طراحی گلکسی S3 و S4 با تغییرات جزئی در گلکسی اس ۵ نیز بهره برده است. اولین موضوعی که در گلکسی اس ۵ دستخوش تغییر شده مربوط به لبه‌های دستگاه است که حالا انحنای کمتری دارند تا مسطح‌تر و چهارگوش‌تر به نظر برسد. این موضوعی است که ممکن است برای بسیاری جذاب به‌نظر برسد و برخی نیز از آن خوششان نیاد. در واقع اس ۵ از نظر طراحی بیشتر شبیه به نسل دوم شده است. همچنان بدنه دستگاه پلاستیکی است؛ اما این بار در برابر نفوذ مایعات و گرد‌و‌غبار به داخل دستگاه مقاوم شده است که خود موجب دوام بیشتر دستگاه می‌شود.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 155 شنبه 11 بهمن 1393 نظرات (0)

سیاستمداران دستکش بپوشند!

۰۹ دی ۱۳۹۳

یک هکر آلمانی در سخنانی جنجالی مدعی شده است که تنها با در اختیار داشتن چند عکس با وضوح بالا و استفاده از یک نرم‌افزار می‌توان به سادگی اثر انگشت را بازسازی کرد و برای اثبات سخنانش، اثر انگشت وزیر دفاع آلمان را کپی کرده است.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 175 جمعه 10 بهمن 1393 نظرات (0)

از زمان پرداخت یارانه نقدی، این مسأله به یکی از چالشی‌ترین موضوعات بین مردم و دولت تبدیل شده است؛ هر چند دولت یازدهم تلاش‌های زیادی کرده تا یارانه قشرهای پردرآمد را حذف کند، تا کنون نتوانسته است در این زمینه کاری از پیش ببرد.

به گزارش «تابناک»، مجلس شورای اسلامی نیز در کنار دولت، یکی از نهاد‌هایی بوده که سعی در سازماندهی این موضوع دارد و تا کنون نیز چندین مصوبه برای هموار کردن مسیر دولت در این کار به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است؛ از جمله اینکه در سال گذشته، نمایندگان با تصویب قانون بودجه سال ۹۳ دست دولت را در حذف برخی از قشر‌ها بازگذاشتند.

اما با این حال تا کنون هیچ یک از این راهکار‌ها به نتیجه نرسیده است. بالا رفتن تورم و کاهش قدرت خرید، باعث شده تا مردم بیش از گذشته به یارانه نقدی احساس نیاز کنند. از سوی دیگر، کاهش درآمد‌های دولت و تحریم‌های اعمال شده از سوی قدرت‌های خارجی، دست دولت را در پرداخت یارانه محدود کرده است.

بنا بر این گزارش، هم اکنون در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، چندین طرح در خصوص این موضوع مطرح است؛ عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این باورند که میزان یارانه پرداختی متناسب با نرخ تورم نیست و در اوضاع کنونی پاسخگوی نیاز مردم نیست، ولی نمایندگان دیگری نیز هستند که کمبود منابع دولت را برای پرداخت یارانه نقدی، مبنای سخن خود قرار می‌دهند و بر این باور دارند که دولت نمی‌تواند به همه قشر‌ها یارانه پرداخت کند و برای همین، دو راه بیشتر پیش روی دولت نیست؛ نخست اینکه یارانه قشرهای پردرآمد در کوتاه‌ترین زمان ممکن حذف شود و نکته دوم آنکه یارانه نقدی کاهش یابد.



هوشنگ حق مرادی بازدید : 80 دوشنبه 06 بهمن 1393 نظرات (0)

زندگی مادر و سه فرزند کنار خیابان

مادر باران با داشتن سه فرزند کوچک به دلیل مشکلات خانوادگی و اعتیاد همسر خود مجبور به زندگی در چادر مسافرتی در شهر شیراز شده است.

او با کمک همسایه ها و کمک اندک سازمانهای حمایتی زندگی سخت خود را می گذراند.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 134 شنبه 04 بهمن 1393 نظرات (0)

حواشی دیدار ایران و عراق

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در مرحله یک چهارم نهایی شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در ضربات پنالتی به سود عراق به پایان رسید تا قصه تلخ حذف ایران در این مرحله ادامه داشته باشد.

مرحله یک چهارم نهایی شانزدهمین دوره جام ملت های آسیا از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه با دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و عراق در ورزشگاه اصلی شهر کانبرا پیگیری شد که در پایان تیم ملی عراق با برتری ۷ بر ۶ در ضربات پنالتی به مرحله بعد صعود کرد و ایران مثل چند دوره گذشته در این مرحله حذف شد.

این دیدار در پایان ۱۲۰ دقیقه با تساوی ۳ بر ۳ به پایان رسید و در مجموع تیم ملی عراق موفق شد با نتیجه ۱۰ بر ۹ برابر ایران به پیروزی رسیده و حریف کره جنوبی در دیدار مرحله نیمه نهایی شود. عکس های ایرنا و سایت فدراسیون فوتبال آسیا از این دیدار را در زیر می بینید.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 148 شنبه 04 بهمن 1393 نظرات (0)

ملک عبد الله در دوران پادشاهی

ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی درگذشت و برادر کوچکترش "سلمان" به عنوان پادشاه جدید معرفی شد.

تلویزیون رسمی عربستان سعودی اعلام کرد دفتر پادشاه عربستان سعودی در بیانیه ای اعلام کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در ساعت یک بامداد (به وقت محلی) روز جمعه درگذشت.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 123 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

خواسته اول مردم دنیا چیست؟

سازمان جهانی کار با ارائه نتایج یک نظرسنجی بین المللی از 7 میلیون نفر، 3 اولویت اصلی مردم 194 کشور جهان را اعلام کرد.

به گزارش مهر، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره برنامه های توسعه پس از 2015 اعلام کرد: یک مطالعه نشان داد فرصت های بهتر کار و اشتغال، مراقبت های بهداشتی و آموزش و پرورش؛ 3 اولویت اول مردم محسوب می شود.

بیش از 7 میلیون نفر از 194 کشور جهان در بررسی صورت گرفته از سوی سازمان ملل داشتن شغل خوب را به عنوان یکی از 3 اولویت اصلی خود انتخاب و به آن رای دادند. همچنین مراقبت های بهداشتی، بهداشت آب و فاضلاب و منع تبعیض نیز جزو مهم ترین انتخاب های مردم بوده است.

 از مجموع 7 میلیون رای دهنده بیش از 3 میلیون و 300 هزارنفر فرصت های شغلی بهتر را به عنوان مهم ترین خواسته و هدف خود برگزیده اند. و پس از آن از آموزش و پرورش و سلامت نام برده شده است. یافته های این بررسی به دستور کار جدید توسعه کشورها در سال 2015 تبدیل شده است.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 124 جمعه 03 بهمن 1393 نظرات (0)

با سلام و احترام

به همه دبیران عاشق فهمیدن وفهماندن تقدیم می شود.به انانی كه خستگی را خسته كردند!

 

 حركت ماندگار خانم معلم در كلاس تاریخ مدرسه

 سرمشق زندگی معلم تاریخ، درس ایثار و گذشت بود. سرنوشت كسانی كه برای همیشه در تاریخ یاد آنها زنده ماند. ستاره معلمان آسمانی با فراموشی درد و رنج و تنها به عشق حضور در میان دانش‌آموزانی كه برای بازگشت او لحظه شماری می‌كردند، در كلاس درس حاضر شد.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 130 پنجشنبه 02 بهمن 1393 نظرات (0)

گزارشی از نخست وزیری شاپور بختیار

سال هاپیش در چنین روزهایی شاپور بختیار آخرین نخست وزیر شاه تلاش می کرد جلوی انقلابی که در حال وقوع بود را بگیرد اما این تلاش پس از پنج هفته پرماجرا با سرنگونی دولت او و انقلاب اسلامی به پایان رسید.

شاپور بختیار در شانزدهم دی ماه 1357 با سقوط کابینه کوتاه مدت ازهاری در دی 1357 به عنوان آخرین نخست وزیر شاه، مأمور شد تا رژیم پهلوی را از نابودی نجات دهد. وی که به مدت بیش از 30سال در عین عضویت در جبهه ملی روابط پنهانی خود را با رژیم پهلوی حفظ کرد، یک سال قبل از احراز مسئولیت نخست وزیری همراه با چهره هایی مانند کریم سنجابی و داریوش فروهر در خرداد 1356 نامه سرگشاده‌ای به شاه نوشته و در آن خواستار فضای باز سیاسی در کشور شده بود.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 97 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)

بعد از این شاید نوشابه نخورید

نوشابه کولا یا نوشابه سیاه یکی از پرمصرف‌ترین و البته مضرترین نوشیدنی‌های دنیاست.

باشگاه خبرنگاران: بسیاری از نوشابه‌ها، دارای مقادیر قابل توجهی كافئین در تركیبات خود هستند(به طور متوسط 43 تا 65 میلی‌ گرم در یك فنجان) و همین مسئله، بدگمانی‌ها را درباره ی اثرات مضر مصرف نوشابه، بر ایجاد پرفشاری خون را افزایش داده است.

 

هوشنگ حق مرادی بازدید : 135 جمعه 26 دی 1393 نظرات (0)

کشف اسکلت 5000 ساله در تهران

کاوش‌های باستان‌شناسی در جنوب تهران به کشف بی‌سابقه اسکلت انسانی متعلق به هزاره پنجم پیش از میلاد منجر شد.

این اسکلت تاریخ سکونت در تهران را که پیش از این براساس بقایای باستان‌شناسی در تپه‌های قیطریه ٣‌هزار‌سال برآورد شده بود، تغییر داد و به هفت‌هزار ‌سال رساند.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری روز گذشته بخشی از نتایج کاوش‌های باستان‌شناسان در محدوده مرکزی تهران در خیابان مولوی را منتشر کرد؛ کاوش‌های باستان‌شناسی در حفاری‌های فاضلاب خیابان مولوی تهران منجر به شناسایی اسکلتی متعلق به هزاره پنجم پیش از میلاد شد و این کشفِ منحصر به‌فرد، سابقه سکونت در محدوده شهری تهران را تا هفت هزارسال به عقب برد.

تا پیش از این قدیمی‌ترین اثری که در تهران به‌دست آمده بود متعلق به‌ هزار اول میلاد یعنی سه‌هزار ‌سال پیش بود و این اسکلت تاریخ تهران را بیش از دوبرابر افزایش داد.

سرخط این کشف بزرگ باستان‌شناسان به دختری می‌رسد که یک روز اتفاقی هنگامی که از محدوده کارگاه فاضلاب مولوی عبور می‌کرده متوجه شده در میان خاک‌هایی برای جاگذاری فاضلاب روی زمین ریخته شده سفال‌هایی وجود دارد. او این سفال‌ها را به سازمان میراث فرهنگی می‌برد و پس از آن گروهی از باستان‌شناسان به این محدوده اعزام شدند و در کاوش‌ها به این اسکلت چند‌هزار ساله و مجموعه دیگری از آثار با ارزش تاریخی رسیدند.

این اسکلت چند هزارساله برای حفاظت و انجام آزمایش‌ها به موزه ملی ایران فرستاده شده است و پس از پایان مطالعات و آزمایش‌ها به نمایش عموم درمی‌آید. عکس های مهسا غفاری عکاس باشگاه خبرنگاران از این کشف مهم باستانشناسی را در زیر می بینید.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 158 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)

گزارشی از دیدار یاران دایی و هنرمندان

دیدار خیریه تیم‌های منتخب 98 و ستارگان هنر و ورزش با پیروزی یاران دایی و عزیزی به پایان رسید.

این دیدار با هدف کمک به کودکان بیمار در جزیره کیش برگزار شد منتخب 98 با نتیجه سه بر دو حریفش را شکست داد.

برای تیم ستارگان موسیقی و هنر فرشاد پیوس و امیرعلی دانایی و گل‌های تیم منتخب 98 را نیز علی دایی، خداداد عزیزی و سیروس دین محمدی به ثمر رساندند.

در تیم منتخب 98 پرویز برومند، افشین پیروانی، مهرداد میناوند، مهدی هاشمی‌نسب، جواد زرینچه، رضا شاهرودی، بهروز رهبری فرد (کریم باقری، دقیقه 10)، سیروس دین‌محمدی، سپهر حیدری، خداداد عزیزی و علی دایی بازی می‌کنند. هدایت این تیم بر عهده مهدی مناجاتی بود.

در تیم ستارگان هنر و ورزش نیز بازیکنانی همچون حسین تراب‌پور، محمد نوازی، محمد پروین، فرشاد پیوس، فرزاد مجیدی، آتیلا حجازی، محسن عاشوری، علی موسوی، محمدرضا مهدوی، محسن افشانی، امیرعلی دانایی، حمید خندان، سام درخشانی، پژمان بازغی و محمد خندان بازی می‌کنند. هدایت این تیم را علی پروین بر عهده داشت.


این دیدار خیرخواهانه به همت سازمان منطقه آزاد کیش، اداره ورزش کیش و همین طور آتیلا حجازی و شرکت آسان‌ساز خودرو برگزار شد که در زیر می‌توانید عکس‌های امیرحسین خیرخواه و حسین تهوری از این دیدار را در زیر می بینید.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 165 یکشنبه 14 دی 1393 نظرات (0)

پایان بی خانمانی مادر فداکار

با همکاری اداره بهزیستی استان مازندران و خیرین مادر فداکاری که برای پرداخت دیه فرزندش همه اموال خود را فروخته و بی خانمان شده بود دوباره صاحب خانه و زندگی شد.

شهربانو نوری مادر پنج فرزند است که یکی از فرزندانش به نام خلیل از چند سال پیش به خاطر یک دعوای خیابانی به زندان افتاد و شهربانو برای پرداخت دیه پسرش ناچار به فروش خانه ی خود شد و بساط سبزی فروشی را در کنار یک شهرک مسکونی در شهر ساری به راه انداخته و در همان جا نیزسکونت داشت.

شهربانو از این طریق دو دختر خود را به خانه بخت فرستاد و در 17 تیرماه امسال موفق به پرداخت دیه پسرش شد تا اینکه سید خلیل ساداتی بعد از حدود 9 سال حبس در زندان در چهارم دیماه 93 آزاد شد.

در پی انتشار عکس های امیر علی رزاقی عکاس مهر از کارتن خوابی بی بی شهربانو که به خاطر دیه فرزندش مجبور به فروش تمام دارایی خود شده بود به همت خیرین و اداره بهزیستی استان مازندران خانه و لوازم زندگی تهیه شد و سرانجام در یازدهم دیماه 93 بی بی شهربانو بعد از 2 سال کارتن خوابی صاحب خانه و زندگی شد.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 147 شنبه 13 دی 1393 نظرات (0)

حاشیه های تخریب دو طبقه از پاساژ علاءالدین

ماموران شهرداری تهران برای تخریب حدود 200 مغازه مجتمع تجاری علاءالدین تهران در طبقات منفی سه و هفتم که به صورت غیرقانونی احداث شده اند، به این مجتمع تجاری رفتند.

ماموران شهرداری که از ساعت ها قبل در مقابل پاساژ حضور داشتند، بعد از انجام اقدامات لازم، گروه گروه با کلنگ و پُتک و دستگاه های بُرش آهن وارد این مجتمع تجاری شدند. نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی همه ورودی ها به خیابان جمهوری و اطراف آن را مسدود کرده بودند.

برخی از مغازه داران این مجتمع تجاری که از ساعت ها قبل در محل حضور یافته بودند، بعد از مشاهده ورود ماموران شهرداری به داخل پاساژ، از سوی ماموران پلیس به سمت دیگر خیابان هدایت شدند. به غیر از خودروهای متعلق به شهرداری تهران، ماشین های آتش نشانی و اورژانس تهران نیز در محل حضور داشتند.

مجتمع تجاری علاءالدین یکی از بزرگترین مراکز عرضه گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی در تقاطع خیابان های جمهوری اسلامی و حافظ در مرکز تهران واقع است و در مجموع حدود یک هزار و 100 باب مغازه دارد.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 168 جمعه 12 دی 1393 نظرات (0)

مرتضی پاشایی، از تولد تا مرگ

در آستانه چهلمین روز درگذشت مرتضی پاشایی خواننده جوان عکس های دیده نشده‌ای از آلبوم خاطرات وی منتشر شد.

در آستانه چهلمین روز درگذشت مرتضی پاشایی خواننده جوان موسیقی پاپ که به دلیل ابتلا به بیماری سرطان از دنیا رفت آلبوم دیده نشده ای از عکس های وی در خبرگزاری فارس منتشر شد. این عکس ها در برگیرنده تصاویری از پاشایی از بدو تولد تا نوجوانی، جوانی و شروع بیماری است. مرتضی پاشایی از آذر 1392 به تشخیص پزشکان به سرطان معده مبتلا گردید و سرانجام در 23 آبان امسال در بیمارستان بهمن از دنیا رفت.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 128 جمعه 12 دی 1393 نظرات (0)

آمار و تبعات مشکلات جنسی ایرانی ها

در دهه‌های اخیر به نیاز جنسی و آموزش راههای درست برخورد با آن، همواره به عنوان یک تابو نگریسته شده؛ نیازی که موجب افزایش نسل، پویایی کشور و دوری از بسیاری از آسیب‌ها می‌شود؛ اما این موضوع همواره به دلایلی یا از سوی رسانه‌ها و مردم انکار شده یا به درستی درباره آن صحبت نشده و نتیجه این می‌شود که بر اساس نتایج برخی تحقیقات، 75 درصد از طلاق‌ها به علت مشکلات جنسی است.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 127 پنجشنبه 11 دی 1393 نظرات (0)
 حیات هیچ موجود زنده‌ای بدون آب میسر نیست،چراکه 70 درصد وزن بدن انسان‌ها را آب تشکیل می‌دهد و در عین حال نوشیدنی‌ها سهم عمده‌ای از نیاز روزانه بدن را تشکیل می‌دهند.

کاهش مصرف آب و نهایتا کاهش آب دریافتی بدن باعث بروز اختلالاتی در بدن می‌شود. مصرف روزانه آب برای عملکرد صحیح بدن، مانند دفع مواد زائد از بدن، تنظیم دما و پیشگیری از یبوست لازم است.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 106 پنجشنبه 11 دی 1393 نظرات (0)
تازه ترین تصاویر به دست آمده از مریخ نشان می دهد سطح بخش های جنوبی این سیاره به طرز عجیبی پوشیده از دی اکسید کربن یخ زده است. در این تصاویر سطح مریخ در چنگال عنکبوتهای یخی مشاهده می شود.
هوشنگ حق مرادی بازدید : 156 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)
آلودگی هوا، ترافیک، امنیت، سرعت و... در کلانشهرهایی به مثابه تهران شاید توجیهی باشد برای تردد و استفاده از خطوط مترو. اما به نظر می‌رسد استفاده از این وسیله نیز مشکلات خاص خودش را دارد و در ایستگاه‌ها و واگن‌های این قطارهای درون شهری مسائلی رخ می‌دهد و یا مشاهده می‌شوند که در اماکن دیگر دست کم به این شکل نمایان نیستند. ازدحام برای استفاده از پله برقی، هجوم برای ورود به واگن‌ها، عدم رعایت مقررات ایمنی و مشاغل کاذب و غیره از جمله مشکلاتی هستند که می‌توان به آن اشاره نمود.
هوشنگ حق مرادی بازدید : 140 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)
کمتر کسی است که بگوید خود و خانواده‌اش سروکارش به پزشکان متخصص نیفتاده است به خصوص مواردی که احتیاج به عمل جراحی و … است موقع مراجعه به پزشک صف مریض‌ها را می‌بینی و شاهدی که دکتر برای هر ویزیت حدود سی هزار تومان مطالبه می‌کند، این تازه درآمد در مطبش است درآمدهای بیمارستان و درآمد جراحی‌هایش بماند بعد به فکر کار خودت می‌افتی و می‌بینی که با چه زحمتی ماهیانه یکی دو میلیون حقوق می‌گیری و آنوقت یک پزشک متخصص درآمد یک‌ماه تو را در دو روز در می‌آورد به فکر می‌افتی با خود می‌گویی‌ای کاش من هم در زندگی راهنما داشتم و . . .
هوشنگ حق مرادی بازدید : 131 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)
مردم شریف افغانستان که برادران دینی و فرهنگی ما ایرانیان هستند، به طور مشخص از آغاز تهاجم نظامی اتحاد جماهیر شوروی، به کشورهای همسایه از جمله ایران پناه آورده و بسیاری از آنان در کشورمان ماندگار شده‌اند. بر اساس اعلام نماینده مقام معظم رهبری در امور افغانستان، امروزه حدود 9000 طلبه و بیش از 10000 دانشجوی افغان در ایران مشغول به تحصیل‌اند و تعدادی که اندک هم نیست، با تابعیت افغان به صورت قانونی یا غیرقانونی به کشورمان رفت و آمد دارند.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 147 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)
«کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا»

چه می‌شود که عاشورای 1400 سال پیش، یک روز است، اما روزی است که هر روز است؟! چه می‌شود که کربلا، مساحتش اگرچه به اندازه تمام زمین نیست، اما وسعتش همه‌جا را دربرمی‌گیرد؟!

هوشنگ حق مرادی بازدید : 163 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)
با نگاهی گذرا به آموزش و پرورش دیگر کشور‌ها متوجه می‌شویم که حقوق معلمان در بالا‌ترین سطح پرداخت می‌شود ولی در کشور اسلامی ایران متاسفانه حقوق یک معلم با مدرک فوق لیسانس از حقوق یک کارمند بانک با مدرک دیپلم کمتر است.
هوشنگ حق مرادی بازدید : 144 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)
تکنوکراسی، صد حسن هم اگر داشته باشد، با یک عیب آن برابری نمی کند، و آن آفت برج عاج نشینی وفاصلۀ پر مخافت آن با واقعیات ملموس  جامعه است. برخی افرادی که در کسوت برنامه ریزی کلان دارای این نوع سلیقه از اسلوب مدیریتی هستند ویا می نمایند که چنین هستند، گاهی تصمیماتی را در خروجی کار دولت قرار میدهند که  با هزاران توجیه، جبران خساراتی را نمیکند که از حیث تبعات اجتماعی بر پیکر جامعه و مناسبات اجتماعی تحمیل می کند.
هوشنگ حق مرادی بازدید : 101 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)
چند سالی است که سریال «حریم سلطان» یا‌‌ همان «سده باشکوه» که دوره حکومت سلطان سلیمان قانونی، مقتدر‌ترین پادشاه عثمانی را به تصویر می‌کشد، تقریبا به صورت همزمان با پخش در ترکیه، از چند شبکهٔ ماهواره‌ای فارسی زبان پخش می‌شود. با گشت و گذاری در میان وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌توان فهمید این سریال مخاطبان خودش را هم در جامعه ایرانی پیدا نموده است.
هوشنگ حق مرادی بازدید : 106 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)
حمید نجف، عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار - چند شب پیش که از پل عابر پیاده یکی از خیابان‌های شهر عبور می‌کردم، دختر بچه‌ای را دیدم که به شدت در حال گریه بود، دستان سرد و گونه‌های خیسش نظرم را جلب کرد، دمی در کنارش نشستم و از حال و روزش جویا شدم، دلیل ناراحتیش را پرسیدم.
هوشنگ حق مرادی بازدید : 118 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)
تحولات و پیشرفت‌های علمی در جهان با چنان سیر شتابانی در جریان هستند که توانایی مبادله اطلاعات و برقراری ارتباط با دیگران به یکی از ویژگی‌های انسان توسعه یافته در عصر حاضر مبدل شده است و این در حالی است که یاد‌گیری زبان انگلیسی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
هوشنگ حق مرادی بازدید : 105 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)
رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک با بیان اینکه ایران چک حدود 50 درصد ریالی ترکیب پولی کشور را تشکیل می‌دهد از امحای بیش از 500 میلیون قطعه از این اسکناس در سال خبر داد.
هوشنگ حق مرادی بازدید : 134 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)
عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌ کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: آویشن ضد آلزایمر، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد عفونی کننده، ضد قارچ، ضد سرفه و ضد کرم آسکاریس است.

هوشنگ حق مرادی بازدید : 255 یکشنبه 07 دی 1393 نظرات (0)

خسارت‌های باورنکردنی مقاومت آنتی‌بیوتیک

گزارشی تازه با برآوردی خوش‌بینانه از هزینه‌های حاصل از مقاومت میکروب‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک و داروهای رایج، مرگ 100میلیون نفر را تا 15 سال دیگر پیش‌بینی می‌کند.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4093
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 76
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 108
  • باردید دیروز : 176
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 666
  • بازدید ماه : 666
  • بازدید سال : 53,023
  • بازدید کلی : 779,801