loading...
مدرسه
هوشنگ حق مرادی بازدید : 130 چهارشنبه 24 آذر 1395 نظرات (0)

 

با این آزمون هوش و استعداد فرزند خود را کشف کنید
نویسنده / مترجم: لیلا خیابانی

 

http://ferferak.com/host/ferferak/maghalat/95/952/test1.jpg

 

برای آنکه از هوش های برتر خود آگاه شوید از شما دعوت می کنیم به پرسشنامه ی زیر پاسخ دهید. شما می توانید از این تست برای آگاهی از هوش های خود و فرزندتان استفاده کنید البته توجه داشته باشید هوش های چندگانه کودکان در طول زمان کامل می شوند اما شما با کشف به موقع استعدادهای فرزند خود می توانید آنها را تقویت کنید.

 

دستور العمل : هر یک از عبارات را بخوانید و هنگامی که یکی از آن ها با شخصیت شما هماهنگ است یا برایتان جالب است و یا به انجام آن عادت دارید یک علامت جلوی آن بگذارید. باید در لحظه پاسخ دهید و بعد از آن جدول بعدی را کامل کن.

 

شماره

مورد علاقه ها

1

مطالعه کردن را دوست دارم

2

دوست دارم از ماشین حساب، ماشین حساب الکترونیکی یا کامپیوتر استفاده کنم

3

ساز می نوازم یا دوست دارم سازی بنوازم

4

هنگام مطالعه به تصاویر توجه می کنم و به راحتی می توانم دوباره آن ها را در فکر خود ببینم

5

دوست دارم با دیگران کار کنم و با دیگران باشم

6

نیاز به جنب و جوش و تحرک دارم

7

به تنهایی بهتر کار می کنم تا با دیگران

8

دوست دارم چیزهای جدید درباره طبیعت یاد بگیرم

9

آدم مستقل و با اراده هستم

10

هنگامی که به موزیک گوش می دهم با بدنم ریتم می گیرم

11

به راحتی احساسات دیگران را مشاهده می کنم

12

وقتی به چیزی فکر می کنم تصویر آن را به راحتی در ذهنم می بینم

13

اغلب در حال زمزمه کردن ترانه هستم

14

دوست دارم وسایلم مرتب باشند

15

بازی معما و جدول کلمات را دوست دارم 

16

به حیوانات علاقه ی زیاد دارم ( سگ، گربه، همستر، پرنده، سنجاب ...)

17

شمارش را در ذهنم با سرعت انجام می دهم

18

به راحتی ریتم یا موزیک پیام های بازرگانی را به خاطر می آورم

19

به راحتی کارت ها، تابلوها و نمودارها را می خوانم

20

دوستان زیادی دارم و محبوب هستم

21

هنگامی که مدت زیادی به حالت نشسته هستم حرکت می کنم و با پاهایم ضربه می زنم

22

قادر هستم نقطه نظرات خاص خودم را داشته باشم

23

در فعالیت های روزمره به محیط زیست توجه نشان می دهم(بازیافت مواد، استفاده از منابع ...)

24

داستان تعریف کردن و بازی با کلمات را دوست دارم

25

وقت زیادی در بیرون از خانه می گذرانم و هوای آزاد را دوست دارم

26

بالاتر از حد متوسط می نویسم و شعر می گویم

27

دوست دارم تجربه ها و آزمایشات علمی انجام دهم

28

قادر به احساس عمیق هیجاناتم هستم

29

با دستانم به خوبی کار می کنم، دوست دارم با دستانم کار کنم

30

اکثر اوقات موسیقی گوش می دهم

31

حس مشاهده ی خوبی دارم

32

به راحتی قادر به تقسیم کردن هستم و به دیگران خدمت می کنم

33

به آسانی می توانم به توضیحات دیگران گوش دهم و متن هایی که شامل اطلاعات هستند را بخوانم

34

در انجام کارهایم هنگامی که به تلویزیون یا رادیو گوش می دهم مشکل پیدا می کنم

35

عاشق نقاشی و رسم کردن هستم

36

حرکات بدنم هنگام صحبت کردن زیاد است

37

شناخت و طبقه بندی گیاهان، حیوانات، حشرات، صدف ها و سنگ ها را دوست دارم

38

درباره عملکرد اشیا، علل پدیده ها و وقایع سوالات زیادی از خودم می پرسم

39

می توانم حرکات و رفتار دیگران را تقلید کنم

40

از ضعف ها و توانایی هایم آگاه هستم

41

گنجینه لغاتم برای بیان غنی است

42

در بازی هایی که نیاز به  استراتژی و نقشه دارند مهارت دارم ( شطرنج، تخته نرد و ...)

43

فعالیت هایی را برای بودن با دوست یا دوستانم برنامه ریزی می کنم

44

عاشق معما، پازل، مارپیچ و ساخت و ساز هستم

45

قادر به شنیدن موسیقی در ذهنم هستم

46

حس هماهنگی خوبی دارم ( در ورزش، رقص، تئاتر و...)

47

نیاز به خلوت شخصی دارم

48

در طبیعت احساس خوب دارم

49

دوست دارم به شکار، ماهیگیری بروم یا در طبیعت قدم بزنم

50

دوست دارم خاطراتم را بنویسم، احساساتم را در شعر توضیح دهم یا بعضی کارها را در خلوت خود انجام دهم

51

در ورزش و چند فعالیت فیزیکی مهارت دارم

52

به راحتی با افرادی که نمی شناسم حرف می زنم

53

با چند سبک موسیقی به خوبی آشنایی دارم

54

مشکلات را به آسانی حل می کنم

55

خلق داستان و نویسندگی را دوست دارم

56

با محله ی جدید به آسانی سازگاری پیدا می کنم

57

عضو گروه ورزشی یا انجمن اجتماعی هستم

58

فیلم و عکس نگاه کردن را دوست دارم

59

به اصوات و سر و صداها توجه می کنم

60

دوست دارم چیزها را لمس کنم

61

برنامه های شخصی دارم

62

به نظرم وقتی کاری انجام می دهیم پله به پله حرکت کردن کمک زیادی می کند

63

جمع آوری کارت های مختلف، شناسایی مدل ماشین ها و مارک لباس ها را دوست دارم

64

وقتی کسی چیزی را توضیح می دهد بهتر یاد می گیرم اگر آن را در عمل هم نشان دهد

     

 

 

 

  حالا در چدول زیر شماره هایی که هنگام جواب دادن به پرسشنامه انتخاب کرده ای را رنگ بزن. در انتها، تعداد خانه های رنگی در هر ستون را بشمار، عدد به دست آمده در هر ستون نمایانگر هوش های برترشما یا فرزندتان است. اینطور می تونی تصویری از هوش های چندگانه خود دشته باشی :

 

هوش بیانی

هوش منطق - ریاضی

هوش فضایی

هوش موسیقیایی

هوش حرکتی

هوش میان فردی

هوش درون فردی

هوش طبیعت

64       

 

62

58

59

60

57

61

63

55

 

 

54

56

53

51

52

50

49

41

 

 

42

44

45

46

43

47

48

33

 

 

38

35

34

36

39

40

37

26

 

 

27

31

30

29

32

28

25

24

 

17

19

18

21

20

22

23

15

 

 

14

12

13

10

11

9

16

1

 

 

2

4

3

6

5

7

8

جمع:

جمع:

جمع:

جمع:

جمع:

جمع:

جمع:

جمع:

 

 

 

 

 

 

 

منبع: https://www.csdn.qc.ca

 

 

 

منبع : فرفرک

 

http://ferferak.com/Docspage.aspx?dId=5998&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=b_n_zmon_hosh_o_staad_d_frznd_khod_r_shf_n_d&utm_term=2016-12-14

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4093
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 13
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 177
  • آی پی دیروز : 65
  • بازدید امروز : 248
  • باردید دیروز : 128
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 1,391
  • بازدید ماه : 1,391
  • بازدید سال : 53,748
  • بازدید کلی : 780,526