loading...
مدرسه
هوشنگ حق مرادی بازدید : 145 شنبه 29 آذر 1393 نظرات (0)

چرا بعضی افراد دست و پا چلفتی بهتر از شما پول در می آورند؟

می بینید کسی که به دست و پا چلفتی بودن مشهور بود خیلی در کارهایش موفق شده، یا همکلاسی کم استعدادتر شما در زمینه کاری مشابه با شما بسیار ترقی کرده است. از خود می پرسید دلیلش چیست؟ مخصوصا وقتی طرف کسی بوده که شما برایش تره هم خورد نمی کردید و حالا برای خودش کسی شده است.

بعضی وقتها ممکن است افرادی که زیاد باهوش و اهل کار و تلاش نیستند، خیلی راحت تر و بهتر از دیگران پول در بیاورند، علتش چیست؟ با ما همراه باشید تا شایعترین دلیل موفقیت اینگونه افراد و استراتژی هایی که شما باید اتخاذ کنید را با هم مرور کنیم:

۱- پول پول می آورد

موفقیت اقتصادی همیشه هم به خاطر تلاش و خلاقیت نیست، خیلی ها پول را به راحتی ارث می برند و خب وقتی پول زیادی در دست داشته باشید، انجام کارهای تجاری راحت تر است. تحقیقات نشان داده اند که بین درآمد والدین و درآمد افراد( حتی در بزرگسالی) رابطه مستقیمی وجود دارد.

کار هوشمندانه: زیاد حسرت ثروت دیگران را نخورید. به هرحال شما هم برای ایده های اقتصادی خود به سرمایه گذار نیاز دارید. مگر نه!؟

۲- خوش تیپ ها خوش جیب هم می شوند

فقط پول نیست که به ارث می رسد. خوش قیافه بودن هم جزو چیزهای ارثی و ژنتیکی است که افراد نقشی در به دست آوردنش ندارند اما در موفقیت خیلی موثر است. تحقیقی که در دانشگاه ییل انجام گرفت نشان داد که افراد خوش سیما در طول زندگی خود بطور متوسط ۲۳۰ هزار دلار بیشتر از افراد عادی پول به جیب می زنند. تحقیقات دیگری هم نشان داده اند که افراد بلندقدتر در امور تجاری معمولا موفقتر عمل می کنند.

کار هوشمندانه: خب ژنها را که نمی شود کاریش کرد. عمل های جراحی زیبایی هم معمولا به جای اینکه به موفقیت اقتصادی شما کمک کنند باعث موفقیت کلینیکهای زیبایی می شوند. بهتر است تصویری که از شما در ذهن افراد به جای می ماند را درست کنید. صاف بایستید، واضح و با اعتماد به نفس صحبت کنید و خوش پوش و شق و رق باشید. خیلی زود می بینید که مردم چقدر مثبت واکنش نشان می دهند.

۳- اینقدر بچه مثبت نباشید

یک مطالعه نشان داده مردانی که از لحاظ توافق پذیری زیر حد میانگین هستند، ۱۸% بیشتر از افرادی که اصطلاحا نایس و انعطاف پذیر هستند پول کسب می کنند. البته این تفاوت در بین خانمها تنها ۵% است. به هر حال به نظر می رسد آقایان کله شق تر مذاکرات اقتصادی را بهتر پیش می برند و در نتیجه به پول بیشتری هم می رسند.

کار هوشمندانه: البته افراد واقعا موافق اصلا بی ادب یا لجوج نیستند. آنها روی اهداف خود تمرکز و پافشاری می کنند تا راهی که برای هر دو طرف سودمند باشد را بیابند.

۴- خود شیرینی

افرادی که برای جلب توجه دیگران کارهای غیر معمول می کنند، مثلا برای روسا یا همکاران یا مشتریان هدایای گران می خرند، ممکن است در بعضی جاها به سرعت پیشرفت کنند اما این پیشرفت معمولا ماندگاری ندارد و این موقعیت را خیلی راحت از دیگران از دست می دهند. چاپلوسی معمولا به این معنی است که فرد نقایصی دارد که می خواهد آنها را از راه هدیه دادن و خودشیرینی بپوشاند. معمولا افرادی که مورد تملق قرار می گیرند هم به این مساله آگاهند و برای مدت طولانی روی چاپلوسان خود حساب باز نمی کنند.

کار هوشمندانه: می شود مشتری ها یا فروشندگان و دیگران را خرید اما به دست آورد مشتریهای وفادار یا همکاران همدل نیازمند ارائه خدمات با کیفیت و مدیریت اصولی است نه کارهایی که به درد هیچ کس نخواهد خورد.

۵- شانس … به همین سادگی

علاوه بر همه اینها، شانس هم بعضی وقتها یک عامل مهم است. شاید بیل گیتس خیلی خوش شانس بود که  سالها پیش آی بی ام نخواست سورس کد سیستم عامل DOS را از شرکت نحیف او بخرد.

بعضی ها در زمان مناسب در مکان مناسب قرار می گیرند و خیلی راحت راه صدساله را یک شبه می روند.

کار هوشمندانه: شانس یعنی شانس و هیچ جور پیش بینی در مورد آن نمی شود کرد و گرنه اسمش شانس نمی شد، اما تلاش و گسترش دادن حضورتان می تواند شما را در تیررس شانسها قرار دهد. کسی که بلیط بخت آزمایی نخریده است هیچ وقت شانس برنده شدن را نخواهد داشت.

علاوه بر آن خیلی وقتها ممکن است شانس در خانه شما را بزند اما شما در را به رویش باز نکنید، بنابراین باید حواستان را جمع کنید تا موقعیتها را بشناسید و از پیش آمدها بهترین استفاده را بکنید.

منبع : برترین ها

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4093
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 116
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 374
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 3,277
  • بازدید سال : 43,550
  • بازدید کلی : 770,328