loading...
مدرسه
هوشنگ حق مرادی بازدید : 174 جمعه 23 مهر 1395 نظرات (0)

 

سوالات مهم برای توسعه ی شخصی!

 

 

 

\"سوالات

 

 

 

همه ی ما برای آینده ی خود ارزوهای های زیادی داریم مثلا ارزوی داشتن بعضی چیزها یا انجام بعضی کارها.ابتدا هدفی را تعیین می کنیم و سپس همه ی تلاشمان را برای به دست اوردن ان به کار می گیریم.هر چند برخی از ما این روند را بسیار دیر شروع می کنیم.اگر در شروع کار  شور و هیجان کافی داشته باشیم خیلی اسان می توانیم اهدافمان را دنبال کنیم و به موفقیت برسیم.ولی در اکثر مواقع ما بعضی از چیزهای اساسی را در روال کاری فراموش می کنیم زمانی که ما قصد داریم کار بزرگی را در زندگی انجام دهیم باید قبل از تغییر مسیر،باید بدانیم در حال حاضر در چه نقطه ای قرار داریم.اگر شما این نقطه ی اغاز را ندانید پس چگونه می توانید مسر جدید را مشخص کنید و بدانید کجا می خواهید بروید.

 

برای ایجاد تغییراتی در زندگی باید سوالات زیر که در رابطه با توسعه ی شخصی است را از خود بپرسید تا مسیرتان به درستی مشخص شود.

 

سوالات اساسی رشد و پیشرفت فردی

 

سوالات رایج زیر به شما کمک می کند تا بدانید در چه مکانی در زندگی قرار دارید و به کجا باید بروید و چه مسیری را بر گزینید.

 

۱٫هدف من از زندگی کردن چیست؟

 

شما چه چیزهایی را قصد دارید در زندگی به دست اورید.برای پاسخ به این سوال خیلی سریع به اخر کار فکر کنید و از خود بپرسید چه کارهایی می بایست انجام می داده ام تا کارم به نحو احسنت به پایان رسد؟چه تغییراتی را باید انجام دهیم؟قصد انجام چه همکاری هایی را با خانواده،دوستان و جامعه دارید؟برای شروع ابتدا هدفتان را از انجام کار مشخص کنید و سپس برای شکل گیری و انجام ان تصمیم بگیرید. پس اجازه دهید زندگی که خواستارش هستید را پایه ریزی کنید.

 

۲٫چه ارزش هایی برای من مهمند؟

 

ویژگی ها و خصوصیات یه فرد، را ارزش ها مشخص می کنند.انها همانند قوانین در زندگی نقش اساسی دارند و در لحظات حساس تصمیم گیری ها را هدایت می کنند.ولی متاسفانه بیشتر مواقع این ارزش ها فراموش می شوند و کاری در تناقض با ان انجام می شود که باعث می شود شادی از بین برود.برای مثال وقتی شما ارزش صداقت و درستی را می دانید چطور ممکن است برای خرید چیزی بخواهید از دیگران دزدی کنید.

 

در بیشتر مواقع شما ممکن است کاری را برخلاف ایده و میل خود انجام دهید که به این کار در عمل ارزش می گویند.بسیاری از این ارزش ها بالقوه هستند که به صورت اشکار انها را درک نمی کنیم.مسئله مهم اینجاست که این ارزش ها می بایست به درستی انتخاب و به کار گرفته شوند.

 

۳٫چگونه من می توانم سخت کوش تر شوم؟

 

شما باید بدانید که برای دستیابی به پیروزی های بزرگ نیازمند مقدار زیادی تلاش،فداکاری و تعهد هستید.همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که بهبود خویشتن فقط نیازمند تغییرات فیزیکی و اصلاحی نیست بلکه اول باید خودتان چیزی را بخواهید و گرنه مثل این می ماند که قبل از به دست اوردن چیزی تسلیم شوید.پس باید قبل از انجام هر کاری میزان توانایی و سخت کوشی خود را بسنجید.

 

۴٫من از زندگی چه چیزهایی را می خواهم و چه توقعاتی دارم؟

 

همیشه زندگی همه ی چیزها را به شما نمی دهد بلکه باید خودتان دست به کار شوید و ان را از زندگی بگیرید.مثلا وقتی شما با تلاش های زیادتان به هدفی دست می یابید خود به خود احساس رضایتی در شما به وجود می اید و از ان لذت می برید.پس بنابراین شما باید قبل از مشخص کردن هدف کارهایی را انجام دهید که دوست دارید و موجب شادی و رضایت قلبی شما می شود و اینگونه است که می توانید زندگی به دور از استرس و نگرانی را تجربه کنید.

 

۵٫ایا برای انجام این تغیرات اماده هستم یا خیر؟ 

 

دستیابی به اهداف و مقاصد نیاز به مقدار زیادی رشد شخصی و تغییر می باشد.ولی با این وجود اکثر مواقع اساس این تغییرات به فراموشی سپرده می شوند.مقاومت در برابر تغییر یکی از مهم ترین عوامل در ناکامی در اهداف است.در واقع این شکلی از خرابکاری است.قبل از اینکه شما کارتان را شروع کنید باید ابتدا از خودتان بپرسید:”ایا برای انجام این تغییرات اساسی در زندگی اماده ام”.این یکی از مهم ترین سوالات ولی متاسفانه کم کاربردترین در توسعه ی فردی است.

 

۶٫چه چیزهایی را در زنگی دوست دارید؟

 

همیشه بعد از شکل گیری هدف باید به دنبال خواسته های مورد علاقه خود باشید تا اینگونه میل و رغبتی در خود ایجاد کنید و به موفقیت برسید.اگر این تغییرات را در راه درست به کار گیرید شانس برد شما افزایش می یابد.

 

۷٫آیا من برای خودم تلاش لازم را به کار می گیرم؟

 

یکی دیگر از سوالات در زمینه توسعه ی شخصی که به فراموشی رفته نیز همین سوال است.این سوال اگر به درستی پاسخ داده شود می تواند تاثیر خود را نشان دهد.گاهی اوقات اگر در راه رسیدن به این هدف شکست خوردید،باید حتما تنظیمات درست را انتخاب کنید و به سمتش حرکت کنید.

 

به وسیله پاسخ به این سوالات شخصی مسیرتان انتخاب می شود و به سمتش حرکت می کنیم.همیشه این سوالات راپاسخ دهید و برای رسیدن به موفقیت جواب درستی برای انها بیابید.

 

منبع : مجله راز موفقیت

 

 

 

 

 

 

 

منبع : دانش و زندگی

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4093
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 358
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,332
  • بازدید ماه : 3,210
  • بازدید سال : 43,483
  • بازدید کلی : 770,261