loading...
مدرسه
هوشنگ حق مرادی بازدید : 167 یکشنبه 16 خرداد 1395 نظرات (0)

 

کپی برداری از ویژگی های افراد موفق آزاد است!

 


 

کپی برداری از ویژگی های افراد موفق آزاد است!

 

 

 

همه می خواهند در مسیر موفقیت گام بردارند ولی آیا همه آن ها انگیزه کافی برای حرکت در این مسیر را دارند؟ به همین دلیل است که تنها افراد کمی در رسیدن به اهدافشان موفق می شوند. همیشه در هر کاری روزهای خود و بد وجود دارند ولی باورهای استوار افراد با انگیزه باعث می شود آن ها به حرکت ادامه دهند و به موفقیت دست یابند. در بررسی ویژگیهای افراد موفق مشخص شده است که تعدادی از کارها بین آنها مشترک است که تاثیر زیادی در موفقیت آن ها دارد. در ادامه ویژگیهای افراد موفق بیان شده که شما می توانید از آن ها در کارهای خود ایده بگیرید.

 

  1. چرای کار خود را می دانند

 

کاملا مشخص است که شخصی که نمی داند به کجا برود هیچ گاه به مقصد نخواهد رسید. یک اصل مشابه در موفق شدن وجود دارد. اگر شما به سوال چرای هدف های خود جواب نداده باشید خود را از موفق شدن باز داشته اید. ندانستن دلیل باعث عدم قطعیت می شود که جلوی موفقیت را می گیرد. افراد موفق این اصل را می دانند و از آن برای رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند.

 

  1. می دانند رها کردن کار به معنی شکست است

 

هیچ شخصی شکست را دوست ندارد ولی با این وجود وقتی کاری سخت به نظر می رسد افراد آن را رها می کنند. این کار به دلیل ترس از شکست است ولی آن ها نمی دانند رها کردن به معنی شکست است. وقتی کاری را رها می کنید به چیز بهتری نمی رسید، در زمانتان صرفه جویی نمی کنید و شما در واقع با دست خود به شکست تن می دهید. مسیر افراد موفق را دنبال کنید و از شکست نترسید. شما می توانید با باور کردن خود بر ترس ها غلبه کنید و به اهدافتان برسید.

 

  1. روی گام های کوچک تمرکز می کنند

 

همه ما فکی می کنیم دلیل موفقیت افراد بالای نردبان این است که آن ها هیچ گاه غمگین و مضطرب نمی شوند و همیشه موفق هستند. در حقیقت این طور نیست و آن ها هم نا امید می شوند ولی دلیل این احساس خود را می دانند. بزرگ و غیر ممکن به نظر رسیدن یک کار زمانی اتفاق می افتد که به اصطلاح big picture را نگاه کنیم و با اندازه هدف خود مضطرب شویم. برای حل این مشکل افراد بزرگ روی هدف های کوچک تمرکز می کنند این به این معنی نیست که آن ها هدف های بزرگ ندارند بلکه آن ها هدف های بزرگ خود را به هدف های کوچک تقسیم می کنند و یکی یکی به انجام آن ها می پردازند. با این کار رسیدن به اهداف آسان تر می شود. این کارها ممکن است آسان به نظر برسند ولی اگر درست انجام شوند به اهداف بزرگ منجر می شوند.

 

  1. می توانند هدف هایشان را حس کنند

 

افراد موفق می توانند موفقیت خود را تصور و حس رضایت حاصل از آن را درک کنند. می توانند آن را ببینند، لمس کنند و حس کنند. این کار شما را به طور طبیعی با انگیزه نگه می دارد. اگر شما رسیدن به هدف خود را مجسم کنید ذهن شما آن را باور می کند و به شما می گوید که هدف دست یافتنی و ممکن است.

 

  1. شکست را تصور می کنند

 

همه افراد در طول زندگی کارهایی را از روی اجبار انجام می دهند چون از نتیجه انجام ندادن آن می ترسند. دانش آموزی را فرض کنید که برای شرمنده نشدن جلوی دیگران تکالیفش را نجام می دهد. هدف ها و آرزو ها هم مشابه این هستند. برای با انگیزه ماندن کافی است تصور کنید در صورت شکست چه اتفاقی می افتد.

 

  1. با افراد مثبت اندیش معاشرت می کنند

 

تا حالا پیش آمده دوستی داشته باشید که از همه چیز ناراضی است. اگر در محل کار به ارتقای شغلی دست پیدا کنند می گویند آپارتمان من کوچک است. تحقیقات بسیاری نشان داده اند که گفته های اطرافیان به طور مستقیم بر تفکر شما اثر می گذارد. پس برای جلوگیری از تفکرات مخرب بهتر است از این افراد تا جایی که می توانید فاصله بگیرید. به همین دلیل است که افراد موفق با افراد مثبت اندیش معاشرت می کنند.

 

  1. می دانند فکر به واقعیت تبدیل می شود

 

افراد موفق نحوه کار ذهن را می دانند. ذهن انسان تفکرات را گسترش می دهد و افراد موفق با فکر کردن در مورد رسیدن به هدف و موفقیت شخصیت خود را شکل می دهند و به سمت موفقیت حرکت می کنند.

 


 

منبع :

 

http://www.dzbook.ir/success/%da%a9%d9%be%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4093
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 105
  • بازدید امروز : 357
  • باردید دیروز : 175
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,331
  • بازدید ماه : 3,209
  • بازدید سال : 43,482
  • بازدید کلی : 770,260