loading...
مدرسه
هوشنگ حق مرادی بازدید : 175 دوشنبه 15 تیر 1394 نظرات (0)

مهم‌ترین قدم‌ها برای تحقق آرزوها!

 

اگر می‌خواهید خشنود، شادمان وخرسند باشید و آرامش درون و رضایت کامل را تجربه کنید، شناختن مقصود خود اهمیت فراوانی دارد. بدون مقصود به عنوان نقطه پرگار هدایت‌کننده شما، طرح عملکرد و هدف نمی‌تواند در نهایت موجب رضایت شما شود.

من بر این باورم که هریک از ما با یک مقصود برای زندگی متولد شده‌ایم. شناخت، بررسی و احترام این مقصود، مهم‌ترین کاری‌ست که افراد موفق انجام می‌دهند. آن‌ها برای درک این‌که برای چه کاری این‌جا هستند، وقت می‌گذارند- وسپس با اشتیاق و میل شدید آن را دنبال می‌کنند.
برای برخی از ما، مقصود، روشن و واضح است. ما با برخی استعدادها متولد شده‌ایم و با تمرین مداوم استعدادهای خود را به مهارت تبدیل می‌کنیم.
فرزندانم مثال‌های کاملی هستند. از اولین لحظه‌ای که آن‌ها قدم به این سیاره گذاشتند، مشخص بود که به چه چیزی علاقه دارند. یکی از پسرها دوست داشت تمام وقت نقاشی بکشد و اکنون در دنیای هنر است. پسر دیگر مدام روی قوطی‌های رنگ و بشقاب‌ها ریتم می‌گرفت و اکنون با برادر دیگرش در دنیای موسیقی‌ست. دخترم در دنیای ادبیات است و پسرخوانده‌ام در دنیای تجارت. آن‌ها استعداد طبیعی داشتند که شاخص روشنی بود برای این‌که آن‌ها در نهایت به چه چیزی علاقه و اشتیاق خواهند داشت.

اما برای برخی افراد، شناخت علاقه آسان نیست. شاید به طور متناوب از آن‌چه که انجام می‌دهید، لذت ببرید اما در یک مکاشفه عمیق‌تر کشف کنید به چیزی علاقه دارید که با همه کارهایی که انجام می‌دهید، فرق دارد. دو فرایند را کشف کرده‌ام که در کشف و تحقق علاقه و آرزوی‌تان مفید است.

تمرین مقصود زندگی
اصول موفقیت فرایندی ساده را شرح می‌دهد که می‌تواند در شناخت علاقه‌تان ظرف ۱۰ دقیقه به شما کمک کند.
این فرایند شامل پاسخ به این سه پرسش می‌شود:
۱. دو کیفیتی که در بیان زندگی از همه بیشتر دوست دارم کدام‌اند؟ برای من عشق و مسرت است. .
۲. دو روشی که برای بیان این دو کیفیت دوست دارم کدام‌اند؟ برای من، تشویق و روحیه‌دادن به مردم با داستان‌هایی همچون کتاب سوپ جوجه و توانمند ساختن آن‌ها از طریق تعالیم زنده، دوره‌های خانگی، کتاب‌ها، دی‌وی‌دی و سمینارهای تلویزیونی‌ست.
۳. در نظر من، اگر دنیا کامل و بی‌نقص بود، چگونه بود؟ در نظر من، هر کسی در نهایت، بینش خود از عشق و مسرت را زندگی می‌کرد.
وقتی که به تمامی این پرسش‌ها پاسخ دادید، می‌توانید آن‌ها را به یک جمله تبدیل کنید. مقصود زندگی من الهام‌بخشیدن و توانمندکردن افراد برای رسیدن به بالاترین بینش خود در زمینه عشق و مسرت و بالاترین خوبی‌ها در تمامی امور است.
برای شناخت راه‌های تحقق علاقه و آرزوی خود از خود این پرسش را هم بپرسید: «از ۱ تا ۱۰، تا چه اندازه به این علاقه تحقق بخشیده‌ام یا تا چه میزان این مقصود را جامه عمل پوشانده‌ام؟»
اگر پاسخ شما چیزی کمتر از ۱۰ است، از خود بپرسید، چه باید بکنم تا آن را تبدیل به ۱۰ کنم؟ پاسخی که می‌یابید، گام‌های عملی مورد نیاز شماست تا بتوانید تحقق آرزو و علاقه خود را در سیر روزها آغاز کنید.

آزمون علاقه
این آزمون علاقه که توسط کریس و ژانت آت‌وود طراحی شده، بسیار ساده و در عین حال فرایندی دقیق است. شما ۱۵ بار این جای خالی در عبارت زیر را پر می‌کنید:
«زندگی من وقتی ایده‌آل خواهد بود که من… «کلماتی که برای پرکردن این جای خالی استفاده می‌کنید باید «فعل» باشند.
وقتی که ژانت این فرایند را برای من اجرا کرد، جملات من چنین بودند:
• زندگی من وقتی ایده‌آل خواهد بود که من به تعداد بسیار زیادی از مردم خدمت کنم.
• زندگی من وقتی ایده‌آل خواهد بود که من به مردم در بینش آنها کمک کنم.
• زندگی من وقتی ایده‌آل است که با تعداد زیادی از مردم حرف بزنم.
• زندگی من وقتی ایده‌آل خواهد بود که بخشی از شبکه مدیران معنوی باشم.
• زندگی من وقتی ایده‌آل خواهد بود که گروهی از مربیان تشکیل دهم که با سازمان من شناخته شوند.
وقتی که ۱۵ جمله نوشتید، ۵ انتخاب برتر را مشخص کنید. برای انجام آن، دو جمله ۱ و ۲ را با هم مقایسه کنید تا ببینید کدام یک مهم‌تر است. برنده را با جمله ۳ مقایسه کنید و ببینید کدام‌یک مهم‌تر است. برنده را با جمله ۴ مقایسه کنید و ببینید کدام‌یک مهمتر است و همین‌طور ادامه دهید تا علاقه‌ای را که بیشترین مفهوم را برای شما دارد، بیابید. همین فرایند را با ۱۴ جمله دیگر انجام دهید تا انتخاب دوم را شناسایی کنید و این روند را ادامه دهید تا پنج علاقه برتر خود را مشخص کنید.
سپس، نشانه‌ای برای هریک از پنج علاقه خود بگذارید به گونه‌ای که بتوانید به آسانی به زندگی خود نگاه کنید و بگویید که آیا به آن علاقه تحقق بخشیده‌اید یا نه. برای من، نشانه این است: «وقتی که به مردم کمک می‌کنم تا به بینش خود تحقق بخشند، قصد دارم ۲۰ کارگاه در سال برای حداقل ۱۰ هزار نفر ترتیب دهم و در هریک مردم بیایند و بگویند: «شما مرا توانمند ساختی تا بینش خود را تحقق بخشم.»
وقتی که علایق خودرا شناختید و دانستید که وقتی به آن تحقق ببخشید، زندگی‌تان چگونه خواهد بود، می‌توانید طرح عملکرد خود را ایجاد کنید تا رویاهای‌تان را به واقعیت برسانید.

فقط به آن تکیه کنید
وقتی که علایق خود را شناختید، نیازی به بررسی مجدد زندگی‌تان به طور کامل ندارید. بلکه، اصول موفقیت را دنبال کنید و به آن تکیه کنید. تحقق علایق خود را آغاز کنید و منتظر بازخوردهایی که دریافت می‌کنید و چگونگی احساس خود باشید. تحقق آرزوها و علایق خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا وقتی که احساس کنید در سعادت به سر می‌برید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4093
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 116
  • بازدید امروز : 212
  • باردید دیروز : 374
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 212
  • بازدید ماه : 3,438
  • بازدید سال : 43,711
  • بازدید کلی : 770,489