loading...
مدرسه
هوشنگ حق مرادی بازدید : 192 چهارشنبه 22 بهمن 1393 نظرات (0)

زن و شوهران جوان  ، تفاهم ايجاد كنيم

هميشه به ياد داشته باش تا به فراموشى بسپارى آن چه را كه اندوهگينت مى سازد.

اما ...  هرگز فراموش مكن به ياد داشته باشى آن چه را كه شادمانت مى سازد .

«آلبرت هوبارد»


       زن و شوهر جوان، معمولاً در آغاز زندگى، به مشكلات توجه عميقى ندارند و شادمان از اين هستند كه هر دو به آرامش روان رسيده اند اما چند صباحى كه از اين پيوند مقدس مى گذرد، حساسيت ها شروع شده، مشكلات و پيچ و خم هاى زندگى، توجه آنان را به خود جلب مى كند. چرا كه مرد براى رسيدن به استقلال اقتصادى، سعى در حل اين گونه مشكلات دارد و كمتر به اوضاع و احوال خانواده مى رسد. زن نيز در گير و دار اين مسايل، سطح توقعاتش از زندگى بالاتر مى رود و به همين ترتيب، كم كم مشكلات روانى ناشى از خستگى ها و حساسيت ها، خود را مى نماياند. بدون شك، جدى گرفتن مشكلات زندگى و دايم در فكر آن ها بودن، زندگى را در كام دختر و پسر جوانى كه دل به فرداى زيباى خويش بسته اند، تلخ مى سازد.
مشكلات زندگى در سال هاى اوليه را مى توان به دو دسته عمده تقسيم كرد:

مشكلات اقتصادى

مشكلات اقتصادى مانند تهيه مسكن، هم سطح نبودن ميزان دخل و خرج، مشكل اشتغال و ... كه خرج تراشى ها، چشم و هم چشمى ها، تجمل پرستى و توقعات نابه جا مى تواند اين مشكلات را دامن بزند و موجب بروز نابسامانى و فشارهاى روانى شود.

اين گونه مشكلات كه در آغاز هر زندگى نوپايى وجود دارد، چيزى نيست كه نتوان آن را بر طرف كرد. كمك و يارى مالى و فكرى خانواده هاى عروس و داماد، مى تواند مانع بروز چنين مشكلاتى شده، يا عاملى براى رفع آن ها باشد. در اين ميان، زن و مرد نيز با درايت و كاردانى، مديريت صحيح و چشم پوشى از خواسته هاى نابه جا، قادر به رفع مشكلات اقتصادى خويش هستند.

در اين مورد، زن نقش عمده و مهمى بر عهده دارد، چرا كه او مى تواند با مراعات اقتصاد خانواده و كاستن از مخارج غيرضرورى، به شوهر خويش كمك كند و بارى از دوش او بردارد. در آغاز زندگى، اغلب اين چنين است و زن و مرد توقع چندانى از زندگى ندارند و اعتدال را در هزينه و خرج زندگى رعايت مى كنند. اما اگر آن ها بخواهند اندكى سطح زندگى خود را بالاتر ببرند، توقعات بى مورد زيادتر شده، خوشى ها و لذت ها را از بين مى برد و چه بسا مواردى سبب پيدايش اختلاف و درگيرى مى شود.

در آغاز زندگى، زنان و شوهران جوانى كه با تكيه به هدف هاى معنوى و اخلاقى با يكديگر پيمان زناشويى بسته اند و به يكديگر عشق مى ورزند، چه بسا بعضى شب ها حتى نان خالى هم براى خوردن ندارند و اين هيچ مشكل حادى در روابط صميمانه آنان پديد نمى آورد. زن و شوهر مومن و معتقد، به خوبى مى دانند كه «در پى دشوارى، آسانى و راحتى است» و بر همين اساس دل به آينده مى بندند و مشكلات را بر خود هموار و آسان مى كنند. آنان مى دانند كه شكوه از كمبودهاى زندگى و نداشتن وسايل و ... خود پديدآورنده كدورت ها و مواجه كردن زندگى با مشكلات و ناآرامى هاست و حاصل آن چيزى نيست، جز اين كه شوهر بخشى از هزينه لازم زندگى را بزند و توقع نابه جاى همسر را بر آورده كند، يا تن به گناه، حرام و اختلاس و ... دهد تا بتواند زندگى را تامين كند و يا با همسر به مشاجره و درگيرى بپردازد، كه اين ها همه راه حل هاى نامطلوب و مردودند و تنها راه سعادتمندى و آبرومندى، توكل به خداوند و تحمل سختى هاى زندگى است.



گوش به زنگ علايم منفى باشيم

اگر فردى از رفتار يا گفتار شما رنجيده باشد، زبان رفتار او پيشاپيش با علايم خود به شما هشدار مى دهد كه در ارتباطات متقابل خللى به وجود آمده است. گوش به زنگ باشيد، گاه برقرارى ارتباط آسان تر از حفظ ارتباط است.

در مجموع علايم منفى زبان رفتار را مى توان به شرح زير خلاصه كرد، دقت كنيد:

۱- نوك پاها در جهت مخالف شماست.

۲- تكان دادن سريع سر .

۳-نشستن و ايستادن در جهت مخالف.

۴- ماليدن و گرفتن گوش ها.

۵-ماليدن و خراشيدن گردن .

۶- مشت كردن و فشردن پنجه .

۷- بى قرار بودن، براى مثال نوك مداد را بى وقفه روى ميز زدن .

۸- پا به زمين كوبيدن .

۹- برآمدگى عضلات.

۱۰- به آسمان و يا بالا نگاه كردن.

۱۱- چرخيدن به دور و اطراف.

علايم مثبت همواره وجود دارند

هر وقت هريك از علايم مثبت زبان رفتار زير را مشاهده كرديد مطمئن باشيد كه يك ارتباط مثبت و ثمربخش برقرار كرده ايد. اعمال و گفتار خود را مرور كنيد تا آنچه سبب انگيزش مثبت فرد ديگر شده را بشناسيد.

باز هم مى توان علايم مثبت زبان رفتار را به شرح زير خلاصه كرد:

۱- انديشمندانه سر تكان دادن.

۲- تماس چشمى مناسب.

۳- نشستن يا ايستادن فرد ديگر به طرف شما.

۴- طرز نشستن و نشستن راحت.

۵- نوك پاها در جهت شماست.

۶- انديشمندانه حرف ها را تاييد كردن.

۷- دست به چانه كشيدن.

۸- عضلات آرام و راحت.

در هر صورت اميدواريم

همواره علايم مثبت دريافت كنيد.

 

http://www.javannewspaper.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4093
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 262
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 874
  • بازدید ماه : 1,655
  • بازدید سال : 41,928
  • بازدید کلی : 768,706